نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی پارامترهای عمومی در نرم افزار حقوق دستمزد پرداخته‌ایم.


پارامترهای عمومی نرم افزار حقوق دستمزد با انتخاب منوی شرایط محیطی > پارامترهای عمومی و یا ترکیب کلیدهای Ctrl+F6 قابل انتخاب می‌باشند.

این پارامترها عبارت‌اند از:

- زبان فعال در برنامه

 مخصوص برنامه‌های دوزبانه نرم افزار حقوق دستمزد که منوهای برنامه و گزارش‌ها را به‌طور انگلیسی، عربی یا فارسی می‌کند.

- زبان فعال برای ورود اطلاعات

با استفاده از این پارامتر زبان پیش‌فرض برای ورود اطلاعات را که فارسی یا انگلیسی است انتخاب می‌کنید.

- تقویم فعال برنامه

با این پارامتر می‌توانید تاریخ پیش‌فرض برنامه نرم افزار حقوق دستمزد را که می‌تواند یکی از سه مورد هجری شمسی، هجری قمری و میلادی باشد مشخص کنید. با تغییر تاریخ، تاریخ تمامی اطلاعات تاریخی نیز تغییر می‌کنند و به فرمت جدید تبدیل می‌شوند.

- پیغام هشدار برای تاریخ‌های خارج از تاریخ قبول دوره مالی صادر شود

در صورت تیک داشتن این پارامتر اگر هنگام ورود اطلاعات، تاریخ وارده خارج از بازه قابل ‌قبول دوره مالی باشد پیغام هشدار داده می‌شود.

- کنترل روز تعطیل

برای این پارامتر سه گزینه بدون کنترل، دادن پیغام و جلوگیری برای روزهای تعطیل وجود دارد. در صورت انتخاب گزینه دوم هنگام صدور عملیات در روزهای تعطیل پیغام داده می‌شود و در صورت انتخاب گزینه سوم از صدور عملیات در روزهای تعطیل جلوگیری می‌کند.

- فعال بودن کلیدهای منو

در صورت فعال بودن این پارامتر، هنگام استفاده از کلید Tab روی کلیدهایی مثل جستجو، توقف می‌شود.

- پشتیبانی و بازیابی به‌صورت فشرده نباشد

به‌طور پیش‌فرض برنامه نسخه پشتیبان نرم افزار حقوق دستمزد به‌صورت فایل‌های فشرده با پسوند rar تهیه می‌شود. درصورتی‌که این گزینه تیک داشته باشد، فایل‌های پشتیبان به‌صورت فایل‌های غیر فشرده با پسوند bak تهیه می‌شوند. توجه داشته باشید که درصورتی‌که فایل پشتیبانی به صورت غیر فشرده باشد، هنگام بازیابی نیز این پارامتر باید تیک داشته باشد.

- حالت تست RPC

این پارامتر مربوط به تنظیمات داخلی نرم افزار حقوق دستمزد بوده و نباید تیک داشته باشد.

- شاخه موقت سرور

این آدرس، یک مسیر موقت برای پشتیبانی و بازیابی می‌باشد در نسخه شبکه، این مسیر باید آدرس یک پوشه روی کامپیوتر سرور باشد که همه کاربران شبکه به این پوشه دسترسی کامل دارند.

- تمام دوره‌ها در پشتیبانی اتوماتیک بیاید

در صورتیکه این پارامتر تیک نداشته باشد، در پشتیبانی انجام‌شده در ابتدای برنامه، تنها از دوره فعال پشتیبانی انجام می‌پذیرد.

- تمام دوره‌ها در پشتیبانی سریع بیاید

با تیک‌زدن این گزینه، در هنگام انجام عملیات تهیه پشتیبانی سریع، به جز دوره فعال تمامی دوره‌های دیگر را نیز در فایل پشتیبانی می‌آورد.

- قبل از خروج از برنامه سؤال شود

در صورت انتخاب این پارامتر زمانی که گزینه خروج را انتخاب می‌کنید در مورد صحت انتخاب پرسیده می‌شود.


  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

نرم‌ افزار حقوق دستمزد و پرسنلی ابزار پیشرفته‌ای را در اختیار مدیران موسسه قرار می‌دهد تا علاوه بر کاهش حجم عملیات دستی و درنتیجه کاهش نیروی انسانی و زمان مورد نیاز جهت انجام محاسبات حقوق و دستمزد، با تکیه بر اطلاعات جامعی که توسط این نرم‌افزار در اختیار مدیران مالی قرار می‌گیرد، تصمیمات صحیح و لازم را به موقع اتخاذ نمایند. در نرم افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم تعریف و تغییر ضرایب حقوق و دستمزد و پارامترهای موسسه مانند محل کار، مرکز هزینه، حق اولاد، مسکن و خواروبار، بیمه، جدول مالیاتی، عیدی و ... به‌راحتی قابل انجام می‌باشد.

در این مقاله به بررسی محاسبه سنوات در نرم افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم می‌پردازیم.

از این قسمت برای محاسبه سنوات برای افراد مستعفی، معلق، باز نشسته و... استفاده می‌شود که برای دسترسی به این منو می‌توانید از منوی عملیات روزانه محاسبه سنوات را انتخاب کنید.

در این قسمت فقط کافیست کاربر شماره پرسنلی شخص مورد نظر را انتخاب نماید، سپس روی کلید محاسبه کلیک کرده، نرم‌ افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم با استفاده از مشخصات حقوق و انباشته حقوق مقادیر فیلدهای خالی مانند مبلغ خرید مرخصی، عیدی و ... را کامل می‌نماید.

 شکل این فرم را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید.


  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

گزارش‌های موردی

خروجی‌های یک برنامه اهمیت بسیار فراوانی در نحوه استفاده و کارایی آن برنامه دارند. لذا با در نظر گرفتن گزارشات بسیار متنوعی که از نرم افزار حقوق دستمزد قابل استخراج می‌باشد، سعی گردیده حداکثر بهره‌وری از اطلاعات موجود در این نرم‌افزار به عمل آید.

در این مقاله به بررسی گزارش‌های موردی می‌پردازیم.

نرم افزار حقوق دستمزد

گزارش‌های موردی همانطور که در شکل میبینید شامل منوهای زیر می‌باشد که شرح هر کدام بیان شده است.

گزارشات نرم افزار حقوق دستمزد

گزارش‌های مشخصات پرسنل

1. لیست مشخصات فردی پرسنل: جهت تهیه لیست پرسنل به همراه مشخصات فردی مانند کد ملی و ... استفاده می‌شود.
2. لیست مشخصات شغلی پرسنل: جهت تهیه لیست پرسنل به همراه مشخصات شغلی مانند شماره بیمه و ... استفاده می‌شود.
3. لیست مشخصات شغلی 2 پرسنل: جهت تهیه لیست پرسنل به همراه اطلاعات قراردادی و حکم و حقوق مزایا هر پرسنل استفاده می‌شود.
4. لیست اطلاعات انباشته حقوق پرسنل: این گزارش فهرستی از جزئیات تشکیل‌دهنده حقوق هر ماه پرسنل و همچنین مجموع هر جزء حقوق پرسنل را تا ماه مورد نظر استفاده‌کننده را در اختیار می‌گذارد.

گزارش‌های کنترلی

گزارش وضعیت ارسال اطلاعات به بانک: برای تهیه اطلاعات مربوط به پرداختی‌هایی که به بانک فرستاده شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


  • شرکت شایگان سیستم