نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به توضیحات برگه شغلی در فرم مشخصات پرسنل پرداخته می‌شود. با انتخاب فرم شغلی پس از انتخاب زیرمنوی فردی از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات پرسنل و واردکردن مشخصات فردی و یا انتخاب یک کد پرسنل امکان ورود اطلاعات شغلی پرسنل به شما داده می‌شود.


پس از ورود اطلاعات شغلی و فشردن کلید ذخیره پیغام زیر در صفحه ظاهر می‌شود:

 «آیا اطلاعات شغلی را بایگانی می‌نمایید؟ (بلی / خیر)»

هرگونه تغییر اطلاعات با عنوان حکم جدید ذخیره می‌شود و درصورتی‌که پاسخ خیر داده شود اطلاعات فعلی ذخیره نمی‌شود.

راجع به بعضی از موارد مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شغلی که نیاز به ارائه اطلاعات بیشتری می‌باشد در زیر توضیح داده‌شده است:

شماره شناسنامه کار: درصورتی‌که پرسنل دارای شناسنامه کار باشد شماره شناسنامه کار پرسنل در این قسمت درج می‌شود.

تاریخ استخدام: این خانه در مواردی همچون فرم ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، محاسبه حقوق و مالیات آن و … کنترل می‌گردد؛ بنابراین ضروری است که تاریخ استخدام صحیح وارد شود.

وضعیت اشتغال: این خانه دارای سه انتخاب شاغل، مستعفی و معلق می‌باشد. در معرفی پرسنل جدید از مورد شاغل استفاده می‌گردد، درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به صورت موقت خارج گردد از مورد معلق این خانه استفاده می‌گردد و درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به‌صورت دائم خارج گردد از مورد مستعفی این خانه استفاده می‌گردد. قابل ذکر است، جهت حذف یک پرسنل از کل نرم ‌افزار حقوق دستمزد، بایستی ابتدا وضعیت اشتغال وی را به مستعفی تبدیل نمود.

محل کار: این خانه جهت دسته‌بندی کلی محل کاری پرسنل در نظر گرفته شده است. برای نمونه می‌توان دسته‌بندی به‌صورت کارخانه، دفتر مرکزی، دفتر فروش و … را ملاک عمل قرارداد. از این دسته‌بندی در تمامی فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات، لیست‌های بیمه، مالیات و …) استفاده می‌گردد. فهرست محل کار می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

مرکز هزینه: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد. تعداد اقلام این فهرست با توجه به تعداد ارقام تشکیل‌دهنده کد مراکز هزینه محدود می‌شود. به‌طوری‌که اگر کد مرکز هزینه 5 رقمی باشد، می‌توان فهرستی با حداکثر 99999 قلم در اختیار داشت. برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی به‌صورت امور مالی، انبارها، آزمایشگاه، خط تولید، باسکول، نگهبانی، کارگزینی، خدمات، تعمیر و نگهداری و تدارکات استفاده نمود.

قسمت: این خانه جهت دسته‌بندی جزیی محل کاری و یا مرکز هزینه پرسنل در نظر گرفته‌شده است.

برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی زیر استفاده نمود:

ترابری، آشپزخانه، باغبانی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خدمات)

برش، پرس، رنگ و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خط تولید)

انبار مواد اولیه، انبار لوازم، انبار کالای ساخته‌شده و … (مورد استفاده در مرکز هزینه انبارها)

صندوق، حسابداری، حسابرسی داخلی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه امور مالی)

در اکثر فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات و …) می‌توان از این دسته‌بندی (بر اساس قسمت) در نرم افزار حقوق دستمزد استفاده نمود.

نوع استخدام: این خانه دارای 22 انتخاب آزمایشی – آموزشی – پیمانی – حق الزحمه 10 درصد – حق الزحمه 3 درصد (از1/7/91) – خرید خدمت - خرید خدمت 10 درصد – خرید خدمت 3 درصد (از1/7/91) – رسمی – آزمایشی – رسمی فصلی – روزانه – روزمزد – ساعتی – سایر – شرکتی – قراردادی – قراردادی 3درصد (از1/7/91) – قراردادی رسمی - قراردادی 10 درصد – مامور و کارمزدی می‌باشد. با توجه به نوع قرارداد استخدامی پرسنل (نوع استخدام) می‌توان یکی از 22 مورد مذکور را انتخاب نمود.

رده سازمانی: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

وضعیت بازنشستگی: این خانه دارای 2 انتخاب غیر بازنشسته، بازنشسته می‌باشد. درصورتی‌که پرسنل مورد نظر بازنشسته باشد و نیازی به کسر حق بیمه سهم کارگر وجود نداشته باشد، حالت این خانه را بازنشسته انتخاب می‌نماییم و در غیر اینصورت، غیر بازنشسته.

مجوز تخصیص مساعده: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز، غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هرزمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه مساعده پیشنهادی توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

محل پرداخت حقوق: این خانه دارای لیستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و با اصلاح‌شده باشد، از این دسته‌بندی در گزارشات استفاده می‌گردد.

حساب بانکی: درصورتی‌که نیاز به تهیه گزارش لیست پرداخت بانک و یا ارسال دیسکت به بانک وجود داشته باشد، تنها پرسنلی در این گزارش خواهند بود که دارای شماره حساب بانکی در این محل باشند.

مجوز کسر قسط پس‌انداز: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز و غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هر زمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه حقوق و دستمزد توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

مجوز کسر قسط وام: مانند مورد قبلی ولی برای وام.

درصد بخشودگی مالیاتی: مبلغی که کارفرما متعهد می‌شود مالیات کارگر بپردازد.

وضعیت بیمه: این خانه دارای دو انتخاب مشمول بیمه و غیرمشمول بیمه می‌باشد درصورتی‌که پرسنل مشمول بیمه باشد از نوع اول و درصورتی‌که مشمول بیمه نباشد از نوع دوم استفاده می‌شود.

مدت قرارداد: در این قسمت مدت قرارداد هر پرسنل وارد می‌شود. یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود.

تاریخ شروع قرارداد: در این قسمت تاریخ شروع قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

تاریخ پایان قرارداد: در این قسمت تاریخ پایان قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت اضافه‌کاری در ماه: حداکثر ساعت اضافه‌کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت کاری در ماه: حداکثر ساعت کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد.

نوع بیمه: امکان انتخاب انواع بیمه‌های تعریف‌شده در قسمت استانداردها که در آن نوع استخدام، درصد بیمه کارگر، سقف حق بیمه کارگر، درصد بیمه کارفرما و درصد بیمه بیکاری مشخص می‌شود، می‌باشد. این خانه دارای 4 انتخاب می‌باشد که می‌تواند قبلاً تکمیل و یا اصلاح شود و در این قسمت انتخاب شود.

کارانه: مبلغی که خارج از لیست حقوق جهت ارسال به بانک، به پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد تعلق می‌گیرد و هر ماه قابل تغییر می‌باشد و در قسمت (عملیات روزانه / ارسال اطلاعات به بانک و بیمه) فایل مورد نظر را می‌سازد و آماده ارسال به بانک می‌نماید.

کد بانک: کد بانک معرفی‌شده پرسنل که برای دریافت حقوق به آن بانک مراجعه می‌نمایند.

مشمول بیمه ثابت 1: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

مشمول بیمه ثابت 2: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

کد شغل: برای درج کد شغل (یک فیلد اطلاعاتی) می‌توان از این قسمت استفاده شود.

مراکز هزینه: برای پرسنلی که در مراکز مختلف شاغل می‌باشند می‌توان یک مرکز هزینه اختصاص داد و در گزارشات پارامتریک از فیلد مراکز هزینه استفاده نمود.

درصد اشتغال مرکز 1: برای پرسنلی که در چند مرکز هزینه شاغل می‌باشد درصد اشتغال در مرکز هزینه 1 را در این قسمت وارد می‌نماییم. برای گرفتن گزارش در گزارشات پارامتریک از فیلد درصد اشتغال 1 می‌توان استفاده نمود. (فیلد اطلاعاتی می‌باشد) همین‌طور است در مورد درصد اشتغال مراکز دیگر.

مرخصی: مقدار مرخصی مانده هر پرسنل در ابتدای استخدام در این قسمت وارد می‌شود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

عیدی

در نرم افزار حقوق دستمزد در پایان هر سال جهت محاسبه عیدی و پاداش سالیانه و انطباق نتایج آن با خواست‌ها و نیازها، استفاده از امکانات این انتخاب ضروری می‌باشد. برای وارد نمودن اطلاعات عیدی می‌توانید از طریق تنظیمات> استانداردها> عیدی، پارامترهای مربوط به این قسمت را که شامل ضریب عیدی، سقف عیدی، بیمه عیدی و ... را تنظیم نمود.

همچنین می‌توان تأثیر روزهای کسر کار، غیبت، استراحت را روی فایل عیدی اعمال کرد.

بعد از تنظیمات عیدی از طریق منوی عملیات روزانه > عیدی، فرم مربوط به این قسمت باز می‌شود. در شکل زیر می‌توانید فرم مربوطه را مشاهده کنید.

پس از ظاهر شدن این فرم کاربر می‌تواند روی ردیف‌های جدول درون فرم و با استفاده از کلیدهای مکان‌نما، حرکت نماید. زمانی که استفاده‌کننده روی ردیف پرسنل مورد نظر خود کلید (Enter) را فشار دهد، راهنمای انتخاب روی خانه روز کارکرد قرار می‌گیرد. در این خانه مجموع روزهای کارکرد واقعی پرسنل (تا زمان تشکیل فایل عیدی) بعلاوه تعداد روزهای باقیمانده سال نمایش داده می‌شود. پس از اصلاح تائید مقدار درون خانه و فشردن کلید (Enter) مکان‌نما به خانه ضریب عیدی (برای نمونه ضریب 2 یعنی دو ماه حقوق و ضریب 5/1 یعنی یک ماه و نیم حقوق) منتقل می‌شود.

به‌منظور انجام تعدیل مالیاتی و محاسبه مالیات مجموع در پایان سال، تأثیر مبالغ عیدی الزامی است؛ ولی از آنجائیکه برای این امر تا پایان سال و محاسبه حقوق اسفند ماه فرصت می‌باشد می‌توان تنها در زمانی که محاسبات عیدی قطعی شده باشد کار تعدیل را انجام داد. بدین منظور از قسمت اثر دادن عیدی استفاده می‌شود. درصورتی‌که پس از تأثیر دادن نتایج محاسبه عیدی روی فایل اصلی، اصلاح محاسبات الزامی باشد، می‌توان با استفاده از امکان برگشت عیدی، اثرات موجود روی فایل اصلی را برگشت داد.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حقوق دستمزد به نرم افزاری می‌گویند که عملیات تعریف و محاسبه حقوق دستمزد کارکنان که به صورت دستی انجام می‌شود را به صورت اتوماتیک و سیستمی انجام می‌دهد. در نرم افزار حقوق دستمزد کاربران می‌توانند اطلاعات کامل افراد را همانند اطلاعات فردی و شغلی، پس‌انداز، پایه حقوق و ... را تعریف نمایید. همچنین در این برنامه می‌توانید اطلاعاتی را که در مورد پرسنل به صورت روزانه اتفاق می‌افتند را در برنامه ثبت نمایید. از جمله این موارد می‌توان به ماموریت، توبیخ، مرخصی و اطلاعات اضافی دیگر اشاره نمود. در نرم افزار حقوق دستمزد می‌توانید حقوق پرسنل را محاسبه نموده و فیش حقوقی آن‌ها را تهیه نمایید و بر اساس فرم‌های سازمان تامین اجتماعی و دارایی لیست بیمه، مالیات و حقوق را تهیه نمایید. پس از محاسبه  لازم به ذکر است در نرم افزار حقوق دستمزد تهیه فایل مالیات بر حقوق طبق فرمت جدید از سال 96 قابل تهیه است. نرم افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم، اطلاعات را در دوره‌های مالی متعددی نگه می‌دارد. در این برنامه می‌توان برای کاربران مختلف سطوح دسترسی تعیین نمود و کاربران را در گروه‌های کاری مختلف قرار داد. همچنین اطلاعات در نرم افزار حقوق دستمزد قابلیت بکاپ‌گیری اتوماتیک وجود دارد. برای واردکردن کارکرد پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد از دستگاه‌های کارت ساعت زنی، فرمت‌های مشخصی تعریف شده است که می‌توانید طبق این فرمت‌ها، ارتباط بین نرم افزار حقوق دستمزد و دستگاه‌های ساعت زنی را برقرار نمایید.

یکی از قابلیت‌های نرم افزار حقوق دستمزد این است که می‌توان از اقدامات کاربران در برنامه حقوق دستمزد گزارش‌گیری نمود و مشخص نمود هر کاربری چه اقداماتی در سیستم انجام داده است. در این برنامه می‌توانید به تعداد دلخواه شرکت مجزا ایجاد نمایید و حسابداری حقوق دستمزد شرکت‌های مختلف را در یک سیستم انجام دهید. در این برنامه می‌توانید گزارش‌های مختلفی از بخش‌های مختلف برنامه تهیه نمایید و مدیریت می‌تواند از این گزارشات در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده نماید. همچنین امکان طراحی گزارش در سیستم وجود دارد. نرم افزار حقوق دستمزد با قفل سخت‌افزاری اجرا می‌شود. امکان محاسبه عیدی و سنوات پرسنل و مدیریت پس‌انداز و وام از دیگر امکانات برنامه حقوق دستمزد می‌باشد. با استفاده از این امکان می‌توان برای کاربران اطلاعات پس‌انداز و وام را تعریف نمود و از گزارش‌های مرتبط آن استفاده نمود. در نرم افزار حقوق دستمزد کافیست شما برای بار اول اطلاعات پایه‌ای همانند حقوق پایه، اضافه‌کاری و ... را تعریف نموده و در دفعات بعدی می‌توانید حقوق پرسنل را به صورت خودکار تعریف نمایید. هرماهه پس از جمع‌آوری اطلاعات کارکرد پرسنل و دیگر اطلاعات پرسنل از قبیل میزان اضافه‌کاری، نوبت‌کاری، شب‌کاری و … می‌بایست این اطلاعات را به برنامه ارائه و پس ‌از آن نسبت به محاسبه آن اقدام نمود. با انتخاب فرم ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه از منوی عملیات روزانه، پنجره ورود اطلاعات ظاهر شده و از طریق افزودن پرسنل انتخابی یا از جدول، پرسنل به لیست ماه مورد نظر اضافه می‌شود. اطلاعات پرسنل را به 3 طریق می‌توان در فرم کارکرد ماهیانه وارد نمود؛ مورد اول به صورت دستی (اطلاعات کارکرد پرسنل به صورت دستی پر می‌شود) مورد دوم به صورت دسته‌ای (از طریق منوی ورود اطلاعات دسته‌ای کارکرد، مساعده، اضافه‌کاری و ... ) و یا از طریق دریافت از کارت ساعت، اطلاعات کارکرد پرسنل دریافت می‌شود. همچنین در نرم افزار حقوق دستمزد می‌توانید فرم‌های کارگزینی و اداری مربوطه را طراحی نمایید. 


  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به توضیحات برگه شغلی در فرم مشخصات پرسنل پرداخته می‌شود. با انتخاب فرم شغلی پس از انتخاب زیرمنوی فردی از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات پرسنل و واردکردن مشخصات فردی و یا انتخاب یک کد پرسنل امکان ورود اطلاعات شغلی پرسنل به شما داده می‌شود.


پس از ورود اطلاعات شغلی و فشردن کلید ذخیره پیغام زیر در صفحه ظاهر می‌شود:

 «آیا اطلاعات شغلی را بایگانی می‌نمایید؟ (بلی / خیر)»

هرگونه تغییر اطلاعات با عنوان حکم جدید ذخیره می‌شود و درصورتی‌که پاسخ خیر داده شود اطلاعات فعلی ذخیره نمی‌شود.

راجع به بعضی از موارد مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شغلی که نیاز به ارائه اطلاعات بیشتری می‌باشد در زیر توضیح داده‌شده است:

شماره شناسنامه کار: درصورتی‌که پرسنل دارای شناسنامه کار باشد شماره شناسنامه کار پرسنل در این قسمت درج می‌شود.

تاریخ استخدام: این خانه در مواردی همچون فرم ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، محاسبه حقوق و مالیات آن و … کنترل می‌گردد؛ بنابراین ضروری است که تاریخ استخدام صحیح وارد شود.

وضعیت اشتغال: این خانه دارای سه انتخاب شاغل، مستعفی و معلق می‌باشد. در معرفی پرسنل جدید از مورد شاغل استفاده می‌گردد، درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به صورت موقت خارج گردد از مورد معلق این خانه استفاده می‌گردد و درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به‌صورت دائم خارج گردد از مورد مستعفی این خانه استفاده می‌گردد. قابل ذکر است، جهت حذف یک پرسنل از کل نرم ‌افزار حقوق دستمزد، بایستی ابتدا وضعیت اشتغال وی را به مستعفی تبدیل نمود.

محل کار: این خانه جهت دسته‌بندی کلی محل کاری پرسنل در نظر گرفته شده است. برای نمونه می‌توان دسته‌بندی به‌صورت کارخانه، دفتر مرکزی، دفتر فروش و … را ملاک عمل قرارداد. از این دسته‌بندی در تمامی فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات، لیست‌های بیمه، مالیات و …) استفاده می‌گردد. فهرست محل کار می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

مرکز هزینه: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد. تعداد اقلام این فهرست با توجه به تعداد ارقام تشکیل‌دهنده کد مراکز هزینه محدود می‌شود. به‌طوری‌که اگر کد مرکز هزینه 5 رقمی باشد، می‌توان فهرستی با حداکثر 99999 قلم در اختیار داشت. برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی به‌صورت امور مالی، انبارها، آزمایشگاه، خط تولید، باسکول، نگهبانی، کارگزینی، خدمات، تعمیر و نگهداری و تدارکات استفاده نمود.

قسمت: این خانه جهت دسته‌بندی جزیی محل کاری و یا مرکز هزینه پرسنل در نظر گرفته‌شده است.

برای نمونه می‌توان از دسته‌بندی زیر استفاده نمود:

ترابری، آشپزخانه، باغبانی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خدمات)

برش، پرس، رنگ و … (مورد استفاده در مرکز هزینه خط تولید)

انبار مواد اولیه، انبار لوازم، انبار کالای ساخته‌شده و … (مورد استفاده در مرکز هزینه انبارها)

صندوق، حسابداری، حسابرسی داخلی و … (مورد استفاده در مرکز هزینه امور مالی)

در اکثر فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات و …) می‌توان از این دسته‌بندی (بر اساس قسمت) در نرم افزار حقوق دستمزد استفاده نمود.

نوع استخدام: این خانه دارای 22 انتخاب آزمایشی – آموزشی – پیمانی – حق الزحمه 10 درصد – حق الزحمه 3 درصد (از1/7/91) – خرید خدمت - خرید خدمت 10 درصد – خرید خدمت 3 درصد (از1/7/91) – رسمی – آزمایشی – رسمی فصلی – روزانه – روزمزد – ساعتی – سایر – شرکتی – قراردادی – قراردادی 3درصد (از1/7/91) – قراردادی رسمی - قراردادی 10 درصد – مامور و کارمزدی می‌باشد. با توجه به نوع قرارداد استخدامی پرسنل (نوع استخدام) می‌توان یکی از 22 مورد مذکور را انتخاب نمود.

رده سازمانی: این خانه دارای فهرستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

وضعیت بازنشستگی: این خانه دارای 2 انتخاب غیر بازنشسته، بازنشسته می‌باشد. درصورتی‌که پرسنل مورد نظر بازنشسته باشد و نیازی به کسر حق بیمه سهم کارگر وجود نداشته باشد، حالت این خانه را بازنشسته انتخاب می‌نماییم و در غیر اینصورت، غیر بازنشسته.

مجوز تخصیص مساعده: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز، غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هرزمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه مساعده پیشنهادی توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

محل پرداخت حقوق: این خانه دارای لیستی است که می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و با اصلاح‌شده باشد، از این دسته‌بندی در گزارشات استفاده می‌گردد.

حساب بانکی: درصورتی‌که نیاز به تهیه گزارش لیست پرداخت بانک و یا ارسال دیسکت به بانک وجود داشته باشد، تنها پرسنلی در این گزارش خواهند بود که دارای شماره حساب بانکی در این محل باشند.

مجوز کسر قسط پس‌انداز: این خانه دارای 2 انتخاب مجاز و غیرمجاز می‌باشد. این انتخاب در هر زمان قابل اجرا خواهد بود و در زمان محاسبه حقوق و دستمزد توسط برنامه به این خانه توجه می‌شود.

مجوز کسر قسط وام: مانند مورد قبلی ولی برای وام.

درصد بخشودگی مالیاتی: مبلغی که کارفرما متعهد می‌شود مالیات کارگر بپردازد.

وضعیت بیمه: این خانه دارای دو انتخاب مشمول بیمه و غیرمشمول بیمه می‌باشد درصورتی‌که پرسنل مشمول بیمه باشد از نوع اول و درصورتی‌که مشمول بیمه نباشد از نوع دوم استفاده می‌شود.

مدت قرارداد: در این قسمت مدت قرارداد هر پرسنل وارد می‌شود. یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود.

تاریخ شروع قرارداد: در این قسمت تاریخ شروع قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

تاریخ پایان قرارداد: در این قسمت تاریخ پایان قرارداد هر پرسنل به‌صورت کامل درج می‌شود. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت اضافه‌کاری در ماه: حداکثر ساعت اضافه‌کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد. (یک فیلد اطلاعاتی می‌باشد و هیچ پردازشی بر روی این فیلد انجام نمی‌شود مورد استفاده از این فیلد در گزارشات پارامتریک می‌باشد).

حداکثر ساعت کاری در ماه: حداکثر ساعت کاری، که شرکت برای هر پرسنل در نظر می‌گیرد.

نوع بیمه: امکان انتخاب انواع بیمه‌های تعریف‌شده در قسمت استانداردها که در آن نوع استخدام، درصد بیمه کارگر، سقف حق بیمه کارگر، درصد بیمه کارفرما و درصد بیمه بیکاری مشخص می‌شود، می‌باشد. این خانه دارای 4 انتخاب می‌باشد که می‌تواند قبلاً تکمیل و یا اصلاح شود و در این قسمت انتخاب شود.

کارانه: مبلغی که خارج از لیست حقوق جهت ارسال به بانک، به پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد تعلق می‌گیرد و هر ماه قابل تغییر می‌باشد و در قسمت (عملیات روزانه / ارسال اطلاعات به بانک و بیمه) فایل مورد نظر را می‌سازد و آماده ارسال به بانک می‌نماید.

کد بانک: کد بانک معرفی‌شده پرسنل که برای دریافت حقوق به آن بانک مراجعه می‌نمایند.

مشمول بیمه ثابت 1: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

مشمول بیمه ثابت 2: درصورتی‌که بخواهیم حق بیمه به‌صورت عددی ثابت به ازای هر نفر کسر گردد می‌توانیم از این انتخاب استفاده کنیم.

کد شغل: برای درج کد شغل (یک فیلد اطلاعاتی) می‌توان از این قسمت استفاده شود.

مراکز هزینه: برای پرسنلی که در مراکز مختلف شاغل می‌باشند می‌توان یک مرکز هزینه اختصاص داد و در گزارشات پارامتریک از فیلد مراکز هزینه استفاده نمود.

درصد اشتغال مرکز 1: برای پرسنلی که در چند مرکز هزینه شاغل می‌باشد درصد اشتغال در مرکز هزینه 1 را در این قسمت وارد می‌نماییم. برای گرفتن گزارش در گزارشات پارامتریک از فیلد درصد اشتغال 1 می‌توان استفاده نمود. (فیلد اطلاعاتی می‌باشد) همین‌طور است در مورد درصد اشتغال مراکز دیگر.

مرخصی: مقدار مرخصی مانده هر پرسنل در ابتدای استخدام در این قسمت وارد می‌شود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری به نرم افزاری می‌گویند که قابلیت ثبت سیستمی حساب‌ها و اسناد حسابداری مجموعه‌ها را داشته باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری می‌توان مدیریت امور مالی و حسابداری یک مجموعه را انجام داد. امور مالی، حسابداری، انبارداری، دریافت و پرداخت، خرید و فروش، دفتر چک و دفتر قسط از مهم‌ترین این کارکرد می‌باشند.

درگذشته حسابداران مجبور بودند برای ثبت کارهای حسابداری آن‌ها را در دفاتر ثبت کنند و تمامی مدارک خود را در دفتر روزنامه و دفتر کل داشته باشند و گزارش‌گیری برای آن‌ها امری دشوار ‌بوده است. اما امروزه با پیدایش و توسعه نرم افزارهای حسابداری، مدیریت و گزارش‌گیری این امور بسیار ساده و کاربردی شده است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری شما می‌توانید حساب‌های خود را در سیستم تعریف نمایید و اطلاعات جزیی آن را همانند مشخصات اسم و تلفن و کد ملی و ... را تکمیل نمایید. همچنین برای کالاهای خود گروه‌بندی نموده و اطلاعات آن‌ها را در سیستم داشته باشید. یکی از امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم سه سطحی بودن گروه‌بندی کالاها می‌باشد که در نرم افزار پخش مویرگی می‌توان به صورت نامحدود این گروه‌بندی را انجام داد. پس از تعاریف ابتدایی در سیستم همانند تعریف اطلاعات پایه شرکت، حساب‌ها، کالاها و ... می‌توان عملیات روزانه را با سیستم انجام داد. این عملیات شامل فاکتور خرید و فروش، پیش فاکتور، ثبت سند حسابداری، دریافت و پرداخت، ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی و ... می‌باشد.


یکی از امکانات منحصربه‌‌فرد نرم افزار حسابداری شایگان سیستم، پارامتریک بودن آن می‌باشد که آن ‌را از سایر نرم افزارهای موجود در بازار  متمایز می‌نماید. پارامتریک بودن نرم افزار حسابداری به این صورت است که کاربران مختلف می‌خواهند امکانات متنوع و گاهی متضاد را از سیستم بخواهند. در این صورت آن امکانات به صورت اختیاری و قابل تنظیم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا خود تصمیم بگیرد که از این امکان به چه صورت بهره‌برداری نماید. برای مثال اگر مانده حساب مشتری بدهکار باشد آیا بتوان برای او فاکتور فروش صادر نمود و یا اینکه فقط اخطار داده شود. در تمامی امکانات نرم افزار همانند امکانات عمومی، حسابداری، کالا، خرید و فروش، صندوق‌های پرفروش و ... پارامترها و تنظیمات متنوع قرار داده شده است. از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم، می‌توان به گزارشات جامع آن اشاره نمود. این گزارشات در قسمت‌های مختلف سیستم موجود است و موجب می‌شود کاربران بتوانند گزارشات مورد نیاز خود را تهیه نمایند تا در تصمیم‌گیری‌ها به آن‌ها کمک نمایند.

از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم این است که در هر جا که جدول وجود دارد و در آن اطلاعات موجود است می‌توان آن اطلاعات را به صورت اکسل استخراج نمود. استخراج اطلاعات و گزارشات متنوع به صورت اکسل این امکان را به کاربر و حسابدار می‌دهد تا بتواند با استفاده از امکانات pivot table در اکسل گزارشات بسیار سفارشی‌تری را تهیه نماید. شایان ذکر است که گزارشات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم به صورت نموداری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نرم افزارهای حسابداری شایگان سیستم قابلیت ارتباط با انواع سخت‌افزارهای بارکد خوان، پرینتر، صندوق فروشگاهی و ... دارند و با آنها سازگار می‌باشند.

از دیگر مزیت‌های نرم افزار حسابداری شایگان سیستم می‌توان به یکپارچگی آن اشاره نمود. یکپارچه بودن به این معناست که کلیه امکانات حسابداری، انبار، دریافت و پرداخت، خرید و فروش و ... همگی در یک سیستم موجود می‌باشند. ولی نرم افزار حسابداری شایگان سیستم این قابلیت را در اختیار مدیر سیستم قرار می‌دهد تا بتواند برای کاربران مختلفی که در شبکه به طور هم‌زمان با نرم افزار کار می‌کنند و اطلاعات ثبت می‌نمایند سطوح دسترسی متفاوتی اعمال نماید. با استفاده از این سطوح دسترسی می‌توان برای کاربران محدودیت ایجاد نمود و مشخص نمود هر کاربری به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشد. حتی می‌توان بعضی از منوها را برای کاربر مخفی نمود (کاربر نبیند منو را) و یا کاربر امکان ورود به منو را نداشته باشد.(منو غیرفعال باشد برای کاربر).

از دیگر مزیت‌های نرم افزار حسابداری شایگان سیستم به‌روز بودن آن می‌باشد. نرم افزارهای شایگان سیستم طبق قوانین و استانداردهای حسابداری طراحی‌شده‌اند و همگام با تغییرات مزبور به‌روزرسانی می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. کاربران نرم افزار حسابداری شایگان سیستم می‌توانند با عضویت در وب‌سایت شایگان سیستم و تکمیل اطلاعات مربوطه آخرین به‌روزرسانی نسخه نرم افزار را از پروفایل خود دریافت نمایند.


  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

ملاک‌ها و بعضی از مبانی محاسباتی که در رویه‌های محاسبه حقوق و دستمزد، عیدی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اثر تدوین قوانین جدید، اصلاح قوانین جاری، بخش‌نامه‌ها و … تغییر می‌یابد. به همین جهت در نرم افزار حقوق دستمزد امکان اصلاح ملاک‌های فوق‌الذکر پیش‌بینی شده است. دسترسی به استانداردها از طریق منوی تنظیمات > استانداردها می‌باشد.


این استانداردها (ملاک‌ها) در گروه‌هایی ازجمله کارکرد، اضافه‌کاری، نوبت‌کاری و شب‌کاری، ایاب ذهاب و ناهاری، حق اولاد، حق مسکن و خواروبار، بیمه، مالیات، جدول مالیاتی، عیدی، بیمه‌های ثابت و سایر دسته‌بندی ‌شده است. از طریق این انتخاب می‌توان به هرکدام از آن گروه‌ها دسترسی پیدا نمود.

خاطرنشان می‌گردد پس از انتخاب هرکدام از موارد فوق و انجام تغییرات احتمالی، جهت ثبت این تغییرات باید کلید ذخیره در هر فرم را فشار داده و سپس با ارائه پاسخ مثبت به پرسشی که در مورد ثبت تغییرات صورت می‌پذیرد، مقادیر جدید جایگزین مقادیر قدیمی خواهند شد. درصورتی‌که نسبت به انجام تغییرات صرف‌نظر شود، در هر زمان می‌توان از کلید انصراف در بالای هر فرم استفاده نمود.

کارکرد

با انتخاب زیر منوی کارکرد از منوی تنظیمات > استانداردها می‌توانید اطلاعات نشان داده‌شده در شکل زیر را وارد نرم‌ افزار حقـوق دستمزد نمایید.


راجع به بعضی از موارد فوق نیاز به اطلاعات بیشتری می‌باشد که در زیر آمده است:

تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه کسر کار و غیبت: درصورتی‌که کاربر مایل باشد در زمان محاسبه پایه کسر کار و غیبت، فوق‌العاده شغل در نظر گرفته شود باید این خانه را انتخاب کند. تنظیمات مربوط به تأثیر فوق‌العاده شغل در اضافه‌کار، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه خرید مرخصی، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه مساعده، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه عیدی، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه ذخیره سنوات نیز به صورت گفته‌شده می‌باشد.

درصد جریمه غیبت: در مواردی که نیاز باشد مزد ساعات غیبت پرسنل به همراه جریمه‌ای از وی کسر گردد، مقدار درون این خانه را برابر درصد جریمه مذکور قرار می‌دهیم و در غیر این صورت از مقدار صفر استفاده می‌کنیم.

محاسبه ترمیم بر اساس حقوق پایه: زمانی که نیاز باشد در محاسبه ترمیم حقوق، حقوق پایه به همراه مزایا و یا بدون مزایایی که به عنوان مزایای جزء حقوق و مزایا معرفی شده‌اند صورت گیرد، از این انتخاب استفاده نمایید.

ورود اطلاعات ماهیانه: با توجه به اینکه در بعضی از موسسات اطلاعات کارکرد ماهیانه به‌صورت ساعت (حداکثر 228 ساعت) و بعضی دیگر به‌صورت روز (حداکثر 31 روز) جمع‌آوری گردد، در نرم افزار حقوق دستمزد هر دو امکان در این محل در اختیار قرار می‌گیرد و نیز در صورت نیاز می‌توان به‌دلخواه کاربر تنظیمات را برای هر پرسنل جداگانه انجام دهد.

خاطرنشان می‌گردد، با استفاده از این انتخاب و با توجه به هماهنگی بین اطلاعات کارکرد، نوبت‌کاری و شب‌کاری، تنها این سه مورد به ‌صورت روز و یا ساعت تغییر می‌کند و سایر موارد با واحدهای ثابت خود تغییر نمی‌کنند.

نوع محاسبه بیمه، در این قسمت برای محاسبه بیمه سه روش وجود دارد:

روز کارکرد نسبت به ماه: در این نوع تعداد روز کارکرد در ماه تقسیم بر تعداد روز ماه می‌شود.

(یعنی در ماه‌های 29 روز و 30 روز و 31 روز متغیر می‌باشد و سپس در سقف بیمه ضرب می‌شود)

روز کارکرد تقسیم بر روز ماه * سقف = بیمه

سقف دریافتی: در این نوع بر اساس سقف بیمه محاسبه می‌شود.

 1 * سقف = بیمه

تعداد روز کارکرد: در این نوع تعداد روز کارکرد تقسیم بر عدد ثابت 30 می‌شود و سپس در سقف ضرب می‌شود.

روز کارکرد تقسیم بر 30 * سقف = بیمه

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

پیوست فایل

یکی از امکانات حسابگر نسخه ۹، پیوست فایل به فاکتور، کالا، سند و برگه دریافت و پرداخت می‌باشد. برای درج پیوست در سند حسابداری مراحل زیر را دنبال نمایید:

1-پس از درج اطلاعات ردیف سند، وارد اطلاعات تکمیلی ردیف سند (با زدن سه نقطه در ستون آخر) شوید و دکمه پیوست‌ها را بزنید.

2-در پنجره فرم پیوست بر روی دکمه جدید کلیک کنید.

3-در پنجره فرم ویرایش پیوست در قسمت شرح پیوست، شرح مربوط به پیوست را وارد کنید.

4-برای انتخاب فایل بر روی دکمه «انتخاب فایل» کلیک کنید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید و در قسمت محل ذخیره‌سازی مشخص کنید که می‌خواهید فایل پیوست در پایگاه داده مربوط به شرکت ذخیره شود یا در فضای دیسک کامپیوتر. در صورت انتخاب ذخیره در پایگاه داده، فایل پیوست شما در بانک اطلاعاتی مربوط به شرکت ذخیره می‌شود و در صورت بازیابی پشتیبانی اطلاعات در شرکت دیگر، علاوه بر اطلاعات شرکت، فایل‌های پیوست نیز بازیابی می شود. برای ذخیره فایل پیوست در پایگاه داده گزینه «پایگاه داده» را انتخاب کنید و برای ذخیره در پوشه تعیین‌شده گزینه «پوشه مشترک» را انتخاب کنید.

5-دکمه ذخیره را فشار دهید.

  • برای مدیریت تنظیمات پیوست از منو اطلاعات پایه > مدیریت سیستم > تنظیمات پیوست، وارد فرم تنظیمات پیوست شوید. شما در این قسمت می‌توانید محل «پوشه مشترک» را مشخص کنید. برای مشخص‌کردن مسیر پوشه مشترک بر روی علامت جستجو در کادر «مسیر پوشه مشترک» کلیک کنید و محل پوشه را مشخص کنید. همچنین در قسمت حداکثر اندازه فایل پیوست، می‌توانید حداکثر حجم فایل را براساس کیلوبایت وارد کنید و در قسمت «پسوندهای قابل قبول به عنوان پیوست» نوع فرمت مورد قبول برای فایل‌های پیوست را وارد کنید. برای مثال با قرار دادن عبارت «*» همه فرمت ها قابل قبول است و یا با قرار دادن عبارت PDF فقط فایل‌هایی با فرمت PDF مورد قبول است. پس از تعیین فرمت مورد نظر دکمه ذخیره را فشار دهید.
  • توصیه می‌شود که محل ذخیره فایل، پوشه مشترک انتخاب شود.

به همین ترتیب شما می‌توانید برای فاکتورها، برگه دریافت و پرداخت و کالا با کلیک بر روی گزینه «پیوست» مطابق توضیحات ذکرشده، فایل پیوست را در نرم افزار حسابداری فروشگاهی حسابگر تعریف نمایید.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰
نرم‌ افزار حقوق دستمزد شایگان‌سیستم با امکانات و تنظیمات متنوع نرم‌افزاری مناسب برای مدیریت مالی و اداری منابع انسانی است. نرم افزار حقوق و دستمزد این ابزار را در اختیار مدیران موسسه قرار می‌دهد تا علاوه بر کاهش حجم عملیات دستی و درنتیجه کاهش نیروی انسانی و زمان مورد نیاز جهت انجام محاسبات حقوق و دستمزد، با تکیه بر اطلاعات جامعی که توسط این نرم ‌افزار در اختیار مدیران مالی قرار می‌گیرد، تصمیمات صحیح و لازم را به موقع اتخاذ نمایند. در نرم افزار حقوق و دستمزد، تعریف و تغییر ضرایب حقوق و دستمزد و پارامترهای موسسه مانند محل کار، مرکز هزینه، حق اولاد، مسکن و خواروبار، بیمه، جدول مالیاتی، عیدی و … به‌راحتی قابل انجام می‌باشد.

در نرم ‌افزار حقوق و دستمزد فعالیت‌هایی همانند در نظر گرفتن اطلاعات فردی، شغلی و اطلاعات احکام پرسنل، نوشتن فهرست کارکرد کارکنان، محاسبه حقوق و اصلاح آن‌ها و تهیه لیست‌های حقوق، بیمه، احکام و مالیات به‌ صورت فعالیت‌های اصلی و پایه‌ای می‌باشند. کافی است ورود اطلاعات پایه‌ای پرسنل، قوانین و مقررات سالیانه مالیات و تنظیمات سالانه یک‌بار تعریف شود و پس از آن در طول بهره‌برداری از نرم ‌افزار مورد استفاده قرار گیرد و فقط در مواردی که نیاز به ورود اطلاعات پایه‌ای پرسنل جدید و یا اصلاح و یا تغییر در این اطلاعات یا قوانین و مقررات وجود دارد مورد نیاز خواهد بود. لازم به ذکر است نرم ‌افزار همگام با تغییرات قوانین مالیاتی به‌روز گشته و امکان تهیه فایل مالیات بر حقوق طبق فرمت جدید اداره دارایی (از سال ۱۳۹۵) در آن وجود دارد. از امکانات اصلی نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    نگهداری اطلاعات کامل پرسنلی و شغلی همراه با طراحی فرم‌های کارگزینی، اداری؛ فیش حقوقی
    محاسبه کامل حقوق و دستمزد ماه پرسنل بر اساس جدول مالیاتی سال همراه با محاسبات کامل مزایا، اضافات، کسورات و …
    تهیه لیست بیمه، مالیات و حقوق پرسنل براساس فرم‌های استاندارد
    تهیه فایل ماهانه لیست حقوق جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی
    امکان تهیه فایل پرداخت حقوق ماهانه کارکنان از طریق بانک‌ها
    پردازش اطلاعات انواع پس‌انداز و وام
    ذخیره سنوات خدمت پرسنل و امکان محاسبه عیدی و پیش‌پرداخت عیدی
    امکان تعریف و تغییر پارامترها و ضرایب حقوق و دستمزد
    امکان انجام محاسبات مجــدد برای ماه‌های گذشته
    وجود گزارشات متنوع پرسنلی و حقوق و دستمزد در برنامه
    امکان ارتباط با نرم‌افزار Cyber Account جهت صدور سند حسابداری
    امکان ارتباط با انواع دستگاه‌های کارت ساعت‌زنی و ورود اطلاعات به صورت دسته‌ای
    و …

علاوه بر نرم افزار حقوق و دستمزد از نمونه ی بهترین و پر طرفدارترین نرم افزارهایی که شرکت شایگان سیستم ارائه می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای استفاده ی انواع شرکت ها و ادارات.
بهترین نرم افزار پخش مویرگی برای انواع استفاده ها.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی همای حسابگر، نرم‌افزاری آسان برای کسب‌وکارها، اصناف و مراکز فروش مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها و امور مالی شخصی به منظور انجام عملیات حسابداری، خرید و فروش و مرجوعی، موجودی کالا، دریافت و پرداخت و امور چک‌ها با انواع گزارشات کاربردی می‌باشد. نصب نرم‌افزار بسیار آسان و به صورت اتوماتیک و دارای فیلم آموزشی جامع از تمامی قسمت‌ها می‌باشد. در همای حسابگر می‌توانید تعداد نامحدود حساب‌های مشتریان، بانک‌ها، هزینه‌ها، درآمدها، صندوق، اسناد پرداختی و دریافتی و … را در ۴ سطح تعریف و طبقه‌بندی نمایید. برای کلیه امور دریافت و پرداخت، فاکتورهای خرید و فروش و چک‌ها سند اتوماتیک صادر می‌شود. همچنین میتوانید سند دستی مربوط به سایر عملیات مانند درآمد، هزینه‌ها و بستن حساب‌ها را صادر نمایید. در همای حسابگر می‌توانید انواع فاکتورهای خرید، فروش، برگشتی‌ها، برگه‌های دریافت و پرداخت را صادر نمایید. با استفاده از مانیتورهای با قابلیت تاچ ‌اسکرین و کلید کالاهای پرفروش در جهت‌های قابل تعریف، می‌توان در تمامی فرم‌های فاکتوری به سرعت کالاها را توسط عکس‌های پیوست شده، بارکد و یا از طریق منوی پیشرفته ورود کالا، انتخاب نموده و با تخته کلید اعداد را وارد کرده و ضمن افزایش دقت، سرعت ثبت فاکتور را افزایش داده و پس از آن فاکتور را به روش‌های نقدی، کارتخوان، صدور چک و یا خرج چک تسویه و فرم آن را چاپ و در صورت لزوم این فرم‌ها را طراحی نمود.در همای حسابگر اطلاعات مربوط به کالاها از قبیل نام و کدکالا، بارکد، پنج سطح قیمت فروش، پیش‌فرض تخفیف ردیف برای کالا، تعیین عکس برای هر کالا، محل نگهداری، مینیمم و ماکزیمم قیمت فروش و … قابل تهیه است و کالاها در سه گروه طبقه‌بندی می‌شود. همای حسابگر با ثبت کلیه چک‌های دریافتی/پرداختی سابقه چک‌ها را به‌طور کامل نگهداری کرده و امکان جستجو و دستیابی به اطلاعات مختلف چک مانند چک‌های پاس‌شده، برگشتی، در جریان و … نیز وجود دارد. گزارشات کاربردی حسابداری و فروش مانند فروش روزانه صندوق‌داران، گزارش صورت‌حساب و مانده حساب‌های بدهکار و بستانکار، مانده بانک‌ها، دفتر چک دریافتی و پرداختی، ترازنامه، حجم خرید و فروش، گزارش خرید و فروش فصلی دارایی، موجودی کالا و صورت سود و زیان قابل تهیه می‌باشد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی با قفل سخت افزاری ارائه می‌شود و با تعیین سطح دستیابی و رمز ورود، استفاده هر کاربر از برنامه محدود می‌گردد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی همای حسابگر در یک نگاه:
•    دسته بندی و تعریف اطلاعات اولیه و طرف حساب‌ها
•    تعریف و گروه‌بندی کالاها
•    فاکتور خرید و فاکتور فروش
•    ثبت فاکتورهای مرجوعی (برگشت از خرید و برگشت از فروش)
•    استفاده از منوی کلید کالاهای پرفروش و تخته کلید اعداد
•    ارسال کالا
•    دریافت وجه فاکتور با استفاده از دستگاه‌های کارت خوان بانکی
•    دریافت، پرداخت و دفتر چک
•    دریافت و پرداخت از صندوق‌های مختلف
•    تعدیل انبار
•    ثبت هزینه و درآمدها و سایر گردش‌های مالی در حسابداری مجموعه
•    قابل استفاده در مانیتورهای تاچ اسکرین

  • شرکت شایگان سیستم