نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارسال پیامک

با یک نرم افزار خوب می‌توانید کلیه امور مالی و حسابداری خود را مدیریت کنید. علاوه بر مدیریت بر امور مالی و حسابداری می‌توانید از امکانات متنوع آن نرم افزار استفاده نمایید.

از امکانات حسابگر می‌توان امکان اتصال آن به دستگاه کارت‌خوان (Pos)، امکان اتصال به باسکول، ترازو را نام برد.

امکان ارسال پیامک از طریق برنامه برای مشتریان شما از دیگر امکانات حسابگر است پیام کوتاه ارسالی می‌تواند شامل متن، آخرین گردش، مانده حساب، دعوت به بازدید و اطلاع از محصول جدید باشد.

استفاده از امکان ارسال پیامک در نرم افزار حسابداری حسابگر

برای استفاده از این امکان لازم است که کامپیوتر به یک مودم GSM و یا موبایلی که دارای این نوع مودم است، متصل باشد. برای استفاده از این امکان ابتدا به بخش ارسال پیام کوتاه مراجعه نمایید در فرم ارسال پیامک 4 تب انتخاب حساب‌ها، ارسال پیام کوتاه، فرمت ارسال و تنظیمات وجود دارد. ابتدا برای انجام تنظیمات به تب مربوطه مراجعه نمایید. فیلد Port را همان پورتی که مودم یا گوشی به کامپیوتر متصل است، انتخاب نمایید سپس فیلد Encoding type را رویUnicode (16-bit) تنظیم نمایید.

در قسمت فرمت ارسال فرمت پیام‌های ارسالی خود را می‌توانید تعیین کنید. جدول موجود در این تب دارای 3 ستون نوع شرح، متن ثابت و در خط جدید است که در ستون نوع شرح امکان انتخاب یکی از موارد مانده حساب، نام حساب، عنوان حساب، مانده اسناد دریافتی، مانده ارسال پرداختی، آخرین گردش و تاریخ آخرین گردش وجود دارد.

در ستون متن ثابت در این بخش از نرم افزار می‌توانید متنی را به عنوان متن ثابت تایپ نمایید. ستون در خط جدید می‌تواند دارای دو مقدار بله و یا خیر باشد در صورت انتخاب بله ادامه متن در سطر جدید درج می‌شود. در سمت چپ این فرم می‌توانید متنی را برای افراد بدهکار و یا بستانکار تعیین نمایید. بعد از تعیین فرمت به تب مربوط به انتخاب حساب‌ها در برنامه مراجعه فرمایید. حساب‌های مد نظر خود را انتخاب نمایید سپس در فیلد عنوان لیست، نام لیست خود را وارد نمایید و در انتها ایجاد لیست برای ارسال را انتخاب نمایید.

در نهایت بعد از تعیین تنظیمات مودم، تعیین فرمت ارسال و ایجاد لیست ارسال به تب ارسال پیام کوتاه مراجعه نمایید و لیست مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در جدول پایین اسامی لیست و تاریخ ارسال و زمان ارسال پیامک را برای هر حساب موجود در لیست مشاهده می‌نمایید و در باکس سمت چپ فرم متن مورد نظر خود را تایپ نمایید. در این بخش امکان تعیین ارسال برای تمام موارد لیست و یا فقط ارسال نشده‌ها وجود دارد. بعد از تعیین موارد گفته شده روی دکمه ارسال کلیک کنید.

برای تهیه گزارش‌های مالی و حسابداری خود نیز می‌توانید از حسابگر استفاده نمایید. در حسابگر امکان ارسال گزارش‌ها به اکسل وجود دارد همچنین با مدیریت فیلدها می‌توانید تعیین کنید که در هنگام ارسال اطلاعات به اکسل چه فیلدهایی ارسال شوند. مدیریت فیلدها از امکانات منحصر به فرد نرم افزار حسابداری حسابگر است.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰
با نرم‌افزار حسابگر شرکت شایگان سیستم امکان تعیین چند روش برای تعیین قیمت تمام شده کالاهای شما وجود دارد.

قیمت گذاری در نرم افزار مالی حسابگر

قیمت گذاری به سه روش FIFO، میانگین و استاندارد قابل انتخاب است. این روش‌ها در بخش اطلاعات کلی کالاها قابل تعیین است. روش قیمت گذاری FIFO به این صورت است که در هنگام فروش کالایی که اول وارد انبار شده است در هنگام خروج نیز اول خارج می‌شود.

در روش قیمت گذاری به روش میانگین به طور اتوماتیک میانگین قیمت تمام کالاهای موجود از یک کد کالا را محاسبه می‌کند و در هنگام خروج آن کالا از انبار آن قیمت را به عنوان قیمت تمام شده قرار می‌دهد. با روش استاندارد شما قادر به تعریف یک مقدار ثابت برای قیمت تمام شده کالا هستید.

حسابگر شرکت شایگان سیستم گزارش‌ها متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. امکان تهیه گزارش با گزارش ساز قوی Fast Report در برنامه ممکن است. اعمال چند تخفیف در یک فاکتور نیز در نرم افزار وجود دارد.

با حسابگر امور مالی و حسابداری خود را با بالاترین دقت و سرعت و کمترین هزینه ذخیره، پردازش و مدیریت کنید.

امکان تهیه لیست سیاه از دیگر امکانات حسابگر است. با لیست سیاه می‌توانید مشتریان بد حساب خود را انتخاب نمایید در این‌صورت در دفتر چک، دریافت چک از هر کدام از این شماره حساب‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

امکان چاپ چک‌ها بر اساس فرمت‌های بانک‌ها وجود دارد همچنین شما قادر به تعیین سقف چک برای مشتریان خود هستید. در بخش معرفی حساب‌های نرم افزار مالی امکان تعریف سقف بدهکاری و بستانکاری، سقف بدهکاری و بستانکاری با اسناد و همچنین سقف چک‌های دریافتنی از جاری‌های شخصی و سقف چک‌های دریافتنی از جاری‌های دیگران قابل تعیین است.

با تعیین این سقف‌ها سیستم برای بستانکاری و بدهکاری شخص سقف تعیین می‌کند که میزان بدهکاری و بستانکاری از این مقدار بیشتر نمی‌تواند باشد و در هنگام وقوع نرم افزار مالی ارور می‌دهد.

از امکانات منحصر به فرد نرم افزار مالی حسابگر امکان ارسال پیام کوتاه از طریق برنامه است. که ابتدا باید تنظیمات مربوط به مودم GSM را انجام داده باشید. از این امکان در فاکتورها نیز می‌توانید استفاده کنید به این صورت که در بخش پایینی فاکتور روی ارسال پیامک کلیک کنید دو گزینه ارسال پیامک و طراحی قالب پیام کوتاه وجود دارد در ابتدا طراحی قالب پیام کوتاه را انتخاب نمایید سپس در فرم باز شده نام فیلد تلفن همراه را تعیین نمایید.

فیلدی که در این بخش انتخاب می‌شود باید حاوی شماره موبایل حساب در بخش اطلاعات کلی آن حساب است.

در جدول پایین متن مورد نظر خود را تایپ نمایید که نوع شرح می‌تواند یکی از موارد متن ثابت، مشتری.شماره حساب، مشتری.نام حساب و... را انتخاب نمایید. برای ستون خط جدید اگر مقدار بله در نظر گرفته شود در خط جدید از متن پیام قرار می‌گیرد. همچنین با تیک‌دار کردن فیلد جداکننده سه رقمی اعداد با جداکننده سه رقمی جدا می‌شوند و در آخر ارسال پیامک را انتخاب نمایید.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

امروزه تمامی کسب‌وکارها از نرم افزار مالی برای ذخیره و مدیریت کلیه امور مالی خود استفاده می‌کنند. یک نرم افزار مالی قابل اعتماد است چرا که توسط متخصصان حسابداری طراحی و تولید شده است و کلیه امور حسابداری و مالی را با دقت بالا پردازش می‌کند.

با حسابگر امکان تعیین پارامترهایی برای تنظیمات نرم افزار در اختیار دارید که این تنظیمات را متناسب با نوع کسب‌وکار و نیاز خود می‌توانید تعیین کنید.

در بخش پارامترهای عمومی مواردی مانند روش محاسبه سود بر اساس حجم فروش باشد، لیست اسناد هنگام ورود به فرم اسناد باز شود، لیست فاکتورها هنگام ورود به فرم فاکتورها باز شود، لیست اسناد دریافتنی یا پرداختنی هنگام ورود به فرم اسناد دریافتنی و پرداختنی باز شود، امکان تعریف حساب جدید، امکان تعریف کالای جدید، امکان بستن کل دوره جاری برای کاربر مورد نظر، تمام دوره‌ها در پشتیبانی اتوماتیک بیاید، تمام دوره‌ها در پشتیبانی سریع بیاید، قبل از خروج از برنامه سوال شود، مرتب‌سازی جداول با کلیک روز سرستون‌ها غیر فعال باشد، امکان حذف در جداول غیر فعال شود، غیر فعال کردن راست کلیک در فرم‌ها، غیر فعال کردن تغییر دوره مالی در فرم انتخاب شرکت، حالت نمایش فرم‌ها به صورت سربرگی باشد، قابل انتخاب هستند.

با نرم افزار پخش مویرگی کلیه امور مربوط به حساب‌های ویزیتورها و کالاها به طور اتوماتیک انجام می‌گیرد.

برای استفاده از مدیریت پورسانت در نرم افزار مالی ابتدا گروه فروشندگان خود را با تعیین کد گروه و نام گروه تعریف نمایید. یکی از کاربردهای تعریف گروه این است که برای مثال یک مشتری همیشه با یک گروه کار می‌کند و این گروه مثلاً شامل10 عضو متفاوت شامل راننده، ویزیتور و... باشد و همه این اعضا نسبت به میزان فروش و شرایط دیگر، پورسانت دریافت کنند، در این صورت به‌جای اینکه در هر فاکتور مشتری، نام تک تک اعضای گروه انتخاب شود می‌توان مشتری را به گروه مربوطه مرتبط کرد.

بعد از تعیین گروه مشتری به بخش معرفی انواع فروشنده‌ها رفته و انواع مورد نیاز خود را تعریف نمایید. در مرحله بعد بخش معرفی فروشنده مراجعه کرده در این فرم 4 تب وجود دارد که در تب مشخصات اصلی فروشنده اطلاعات مربوط به فروشنده که شامل کد فروشنده، نام فروشنده، کد نوع فروشنده، حساب واریز پورسانت فروشنده، حساب برداشت مبلغ پورسانت برای فروشنده و حساب واریز جریمه مرجوعی فروشنده است را تعیین کنید سپس دکمه ذخیره را انتخاب نمایید. در تب گروه فروشنده، گروه فروشنده قابل مشاهده است، در تب‌های بعدی لیست فروشنده‌ها بر اساس گروه فروشنده و نوع فروشنده در دسترس است.

بعد از تعیین موارد بالا به بخش تعریف قوانین کمیسیون مراجعه کنید. در این بخش از نرم افزار مالی برای هر فروشنده قادر به تعریف قوانین خود هستید برای ثبت راحت‌تر اطلاعات دکمه نمایش در فرم را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات لازم را ثبت نمایید در این بخش می‌توانید درصد کمیسیون نماینده خود را بر اساس مبلغ فروش، مسافت تعیین کرد همچنین درصد جریمه مرجوعی نیز قابل تعیین است.

بعد از صدور فاکتور خرید به نام نماینده فروش به بخش محاسبات کمیسیون مراجعه کنید و دکمه محاسبه جدید را انتخاب نمایید سپس به تب بعدی لیست فروشنده‌ها رفته و فروشنده مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در تب بعدی نتیجه محاسبات را مشاهده نمایید همچنین در تب آخر فاکتورهای مرتبط با محاسبات نیز قابل مشاهده است.

در نرم افزار مالی به صورت اتوماتیک امکان بدهکار و بستانکار کردن حساب نماینده‌ها وجود ندارد ولی با امکان عطف سند امکان ایجاد سندی با همین مضمون وجود دارد.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

از نرم افزار حسابداری به منظور مدیریت امور حسابداری توسط حسابداران از استفاده می‌شود. با نرم افزار حسابداری به راحتی قادر به تعریف بارکد برای کالاهای خود هستید. با حسابگر قادر به تعریف 21 کد بارکد برای هر کالا هستید که در فاکتورهای مختلف قابل استفاده است. به این صورت که با استفاده از این بارکد تعریف شده می‌توانید کالای خود را انتخاب نمایید.

 امکان منحصر به فرد در حسابگر استفاده از بارکد ردیف کالا است. با بارکد ردیف کالا کلیه اطلاعات لازم مانند کد کالا، کد کالا، مقدار، فی و... جهت وارد کردن یک کالا به فاکتور را فقط با واردکردن یک بارکد انجام می‌دهیم. در این روش ارقام موجود در بارکد به ترتیب از چپ به راست، هرکدام بیانگر اطلاعات خاصی از کالا هستند.

در فرم تعریف بارکد ردیف فیلد فعال برای شناسایی اینکه بارکد وارد شده بارکد ردیف است یا یک بارکد معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر مقدار این فیلد 1 باشد نشان دهنده بارکد ردیف کالا است. در جلوی تمامی فیلدهای این بخش مانند بارکد کالا، مقدار1، فی و... دو باکس با نام «از» و «تا» وجود دارد که با پر کردن این جعبه‌ها محدوده کاراکترهای فیلدها را تعیین می‌کنید.

به  عنوان مثال برای فیلد بارکد کالا، محدوده کاراکتری بیانگر بارکد کالا را تعیین می‌کند. در فیلد فی می‌توانید ضریب عددی فی را تعیین کنید به عنوان مثال محدوده کاراکتری فی را 14 تا 16 با ضریب 1000 تعریف می‌کنیم. در بارکد ردیف کالا 3 عدد قرار داده شده در این محدوده ضربدر ضریب برابر با فی کالا قرار داده می‌شود.

نحوه اتصال نرم افزار حسابداری به دستگاه کارت‌خوان

روش‌های پرداخت متفاوتی در نرم افزار حسابداری حسابگر قابل استفاده است از جمله این روش‌ها می‌توان به پرداخت به صورت نقدی، با استفاده از چک، برگه دریافت و پرداخت وجه و با استفاده از دستگاه کارت‌خوان اشاره کرد. از امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم امکان اتصال به دستگاه کارت‌خوان بانکی (POS) را می‌توان نام برد. از این امکان برای تسویه سریع فاکتورها استفاده می‌شود. برای استفاده از این امکان ابتدا به بخش تعریف پیش‌فرض‌ها > تعریف انواع پرداخت مراجعه کرده و در بخش نوع پرداخت، پرداخت توسط دستگاه Pos را وارد نمایید در قسمت شماره حساب و نام حساب، شماره و نام حساب مورد نظر خود را تعیین کنید. 4 بخش برای مشاهده نوع پرداخت تعبیه شده که شامل برگه پرداخت، برگ دریافت وجه، سند، دریافت لیستی است که متناسب با کار خود با تیک دار کردن این موارد آن‌ها را انتخاب کنید.

بعد از تعریف نوع پرداخت به بخش تعریف نوع دریافت سریع مراجعه کنید در این بخش از برنامه قادر به تعریف انواع پرداخت مورد نیاز خود هستید. در بخش نوع پرداخت، پرداخت تعریف‌شده در مرحله قبل را انتخاب کنید و در قسمت نوع پرداخت سریع دستگاه Pos تعریف شده در مرحله قبل را انتخاب کنید. برای دستگاه Pos امکان تعریف ارز و ضریب وجود ندارد. ولی برای دیگر انواع پرداخت کاربرد دارد به عنوان مثال برای تعریف نوع پرداخت چک پول 50000 تومانی می‌توان ضریب را 500000 در نظر گرفت.

در ادامه برای انجام تنظیمات مربوط به Pos روی دکمه تنظیمات کلیک کنید سپس در قسمت سریال، سریال دستگاه POS و در قسمت نام پورت، شماره پورت و در قسمت Bund Rate تنظیمات Bund Rate دستگاه Pos را وارد کنید و در نهایت با زدن دکمه «تست اتصال» از اتصال دستگاه Pos با برنامه اطمینان حاصل کنید.

حال در هنگام صدور فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری خود امکان پرداخت توسط Pos فعال و قابل انتخاب است.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حسابداری حسابگر دارای سرعت بالا برای انجام کلیه عملیات حسابداری است و کلیه عملیات به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند به عنوان مثال در هنگام صدور فاکتور، نرم افزار حسابداری سند مربوط به فاکتور را به صورت اتوماتیک صادر می‌کند که این عمل باعث افزایش سرعت کار حسابداری کسب‌وکار شما است. به این نکته توجه داشته باشید که با یک نرم افزار حسابداری خوب علاوه بر سرعت بالا، کاهش هزینه‌ها را نیز شاهد هستید.

در این مقاله به بررسی خدمات پس از فروش نرم افزار حسابداری شرکت شایگان سیستم می‌پردازیم.

شرکت شایگان سیستم برای رفاه بهتر کاربران خود، خدمات پس از فروش متنوعی را دارا است که پشتیبانی از نرم افزار حسابداری به صورت تلفنی، آنلاین، ریموتی، حضوری و همچنین VIP وجود دارد.

پشتیبانی تلفنی نرم افزار حسابداری به صورت کاملا رایگان برای بر طرف کردن تمامی سوالات شما فراهم آمده است. همچنین امکان برطرف کردن سوالات شما با استفاده از ارسال تیکت در سایت شایگان سیستم به صورت آنلاین نیز ممکن است که تیم پشتیبان بزودی پاسخگوی تیکت شما هستند.

شرکت شایگان سیستم برای رفاه حال کاربران خود چندین مقاله مفید از بخش‌های مختلف نرم افزار حسابداری در سایت شرکت قرار داده است که مطالعه آن‌ها به استفاده از نرم افزار کمک بسزایی می‌کند همچنین وجود انجمن در سایت برای پرسش و پاسخ‌های کاربران و مدیر سایت به صورت آنلاین قرار داده شده است.

برای برطرف شدن نیازهای کاربران امکان پشتیبانی حضوری در محل کاربران نیز فراهم آمده است بدین صورت که پشتیبانان ما به محل شرکت شما مراجعه کرده و تمامی سوالات شما را برطرف می‌نمایند.

از دیگر امکاناتی که برای کاربران فراهم آمده است امکان پشتیبانی به صورت VIP است که این نوع پشتیبانی با پرداخت هزینه ممکن است. با پشتیبانی VIP نرم افزار حسابداری بدون معطلی و پشت خط ماندن می‌توانید با پشتیبانان ما در ارتباط باشید. این نوع سرویس دارای دو نوع است که VIP نوع اول شامل 30 ساعت پشتیبانی تلفنی، استفاده از خدمات آنلاین و دورکاری، امکان ارسال و دریافت فایل‌های اطلاعات برنامه برای برطرف کردن اصلاحات مورد نیاز کاربران است. از دیگر امکانات این نوع سرویس می‌توان به امکان طراحی کلیه فرم‌های مورد نیاز کاربر اشاره کرد.

سرویس نوع دوم VIP شامل 40 ساعت پشتیبانی تلفنی به همراه تمامی امکانات VIP نوع اول است به علاوه در این نوع سرویس امکان پشتیبانی حضوری در محل کاربران مستقر در تهران و یا شرکت شایگان سیستم وجود دارد.

آخرین نوع پشتیبانی نرم افزار حسابداری پشتیبانی آنلاین ب صورت ریموتی است که ابتدا باید ابزار ریموت را روی سیستم کاربر نصب شود و سپس با تیم پشتیبانی تماس گرفته و پشتیبان به صورت آنلاین مراحل لازم برای برطرف کردن نیاز کاربر را انجام می‌دهد که کاربر کلیه مراحل انجام شده توسط پشتیبان را به صورت آنلاین می‌تواند مشاهده نماید.
  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

شرکت شایگان سیستم طراح و تولید کننده نرم افزارهای جامع مالی است که برای رفاه حال مشتریان خود در شهرهای دیگر کشور نمایندگانی برای فروش و خدمات پس از فروش برای کاربران تعیین نموده است.

از امکانات یک نرم افزار مالی خوب می‌توان به دقت و سرعت بالای آن اشاره کرد به طوری که کلیه امور حسابداری شما را با دقت و سرعت بالاتر از انسان انجام می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. به دلیل گزارش‌گیری‌های سریع و متنوع، نرم افزار مالی به عنوان یک برنامه کاربردی ضروری برای انجام امور مالی و حسابداری مورد استفاده تجارت‌ها قرار می‌گیرد. با گزارش‌گیری‌های به‌موقع از نرم افزار مالی امکان تصمیم‌گیری در رابطه با امور مالی برای مدیریت آسان‌تر صورت می‌گیرد.

یک نرم افزار مالی خوب باید بر اساس نیازهای مشتریان خود قابل ارتقا باشد. به همین منظور شرکت شایگان سیستم بر اساس نیاز کاربران خود اقدام به تولید build (بیلد) جدید از نرم افزار مالی می‌کند. عمل به‌روزرسانی به راحتی ممکن است. شایگان سیستم برای راحتی کاربران خود بعد از معرفی بیلد جدید آن را در سایت شرکت قرار داده که کاربران می‌توانند به راحتی بیلد را دانلود کنند، همچنین امکان ارسال بیلد از طریق ایمیل و یا تلگرام برای کاربران نیز ممکن است. بعد از دانلود بیلد جدید آن را در محل نصب برنامه نرم افزار مالی خود extract کنید. همچنین کاربران جهت راهنمایی لازم برای به‌روزرسانی برنامه می‌توانند از تیم پشتیبانی شرکت نیز کمک بگیرند. از امکانات کاربردی که به بیلد جدید نرم افزار مالی اضافه شده است امکان استفاده از فرمت جدید TTMS برای گزارش‌های فصلی سه ماهه دارایی است.

بعد از تهیه نرم افزار مالی امکان آموزش برای دو جلسه به صورت رایگان در محل شرکت شایگان سیستم و یا در محل کاربران ممکن است. همچنین در نرم افزار مالی شایگان سیستم در همه بخش‌های مختلف برنامه با داشتن راهنمایی جامع و کامل آموزش نرم افزار را در اختیار کاربر قرار داده است همچنین کتاب رایگان آن که تمامی قسمت‌های برنامه را به همراه عکس به طور کامل توضیح داده است، در اختیار کاربر است. در محل شرکت جلساتی به صورت عمومی برای آشنایی و شروع کار با نرم افزار برگزار می‌شود که این جلسه به صورت رایگان است و شرکت در آن برای عموم آزاد است. اگر قصد شرکت در این جلسه را دارید برای انجام هماهنگی‌های لازم با شماره شرکت شایگان سیستم تماس حاصل فرمایید.

شرکت شایگان سیستم همواره در حال تولید نرم افزار مالی در نسخه بالاتر است. امکان ارتقا به نسخه‌های بالاتر با امکان تعویض قفل سخت‌افزاری برای کاربرانی که نسخه پایین‌تری دارند ممکن است که در این ارتقا اطلاعات و عملیات مالی و حسابداری کاربران از بین نمی‌رود و فقط نسخه برنامه به نسخه بالاتر ارتقا پیدا می‌کند همچنین علاوه بر حفظ اطلاعات مالی و حسابداری کاربر، امکانات جدید که در نسخه خریداری شده وجود دارد به نرم افزار اضافه می‌شود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

پرونده پرسنلی در نرم افزار حقوق دستمزد جهت نگهداری و بایگانی اطلاعات پرسنل شامل سوابق پرسنلی اظهارنظر مسئولین و اطلاعات در جریان پرسنل ذخیره و نگهداری می‌شود.

پرونده پرسنلی شامل تب‌های سوابق پرسنلی، اصل درخواست، سوابق تحصیلی، سوابق آموزشی، سوابق استخدامی و اظهارنظر مسئولین است که در ادامه به شرح این تب‌ها می‌پردازیم.

 

سوابق پرسنلی

برای نگهداری سوابق هر پرسنل شامل اطلاعات اصل درخواست، سوابق تحصیلی، سوابق آموزشی، سوابق استخدامی، حکم فعلی و احکام قبلی اطلاعات مربوط به هر قسمت را کامل می‌نماییم. این قسمت از طریق منوی اطلاعات پایه > سوابق پرسنل قابل دسترسی است.

اصل درخواست

اطلاعات مربوط به فرم‌های درخواست استخدامی پرسنل تائید شده و تائید نشده شامل اطلاعات اولیه (شماره درخواست، وضعیت درخواست، تاریخ درخواست، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور، تاریخ تولد، محل تولد، جنسیت، مذهب، نظام وظیفه، تاهل، تعداد فرزند، افراد تحت تکفل، وضعیت مسکن، مبلغ اجاره، آدرس، تلفن، مدرک تحصیلی، وضعیت زبان خارجی، میزان حقوق درخواستی) می‌باشد. لازم به ذکر است که وضعیت تائید شده و یا تائید نشده درخواست نیز پرسیده می‌شود. به ‌این ‌صورت که در صورت مورد قبول بودن شرایط می‌توان با استفاده از کلید تایید برای استخدام فرد متقاضی به لیست پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد افزوده شود.

سوابق تحصیلی

برای نگهداری و بایگانی سوابق تحصیلی پرسنل شامل نام موسسه، محل موسسه، رشته تحصیلی، معدل، تاریخ ورود و تاریخ دریافت مدرک از موسسه از این قسمت استفاده می‌شود. در این قسمت امکان معرفی و حذف تعداد نامحدود موسسه وجود دارد. به اینصورت که ابتدا درخواست فرد متقاضی را انتخاب نموده؛ سپس روی کلید جدید کلیک کرده؛ مشخصات موسسه را وارد نمایید؛ در آخر کلید ذخیره را فشار دهید.

سوابق آموزشی

برای نگهداری و بایگانی سوابق آموزشی پرسنل شامل نام سازمان، محل سازمان، مدت آموزش از سازمان، امتیاز دوره، مدت آموزش و تاریخ از این قسمت استفاده می‌شود.

در این قسمت از نرم افزار حقوق دستمزد امکان معرفی و حذف تعداد نامحدودی موسسه آموزشی وجود دارد.

سوابق استخدامی

برای نگهداری و بایگانی سوابق استخدامی پرسنل شامل نام شرکت، نام سرپرست، آدرس، تلفن، میزان آخرین حقوق، تاریخ شروع کار، تاریخ پایان کار، سمت و علت قطع همکاری از این قسمت استفاده می‌شود.

 در این قسمت از نرم افزار حقوق دستمزد امکان معرفی و حذف تعداد نامحدودی شرکت وجود دارد.

اظهارنظر مسئولین

پس از تکمیل فرم استخدام جهت درج نظر مسئولین برای تائید استخدام شامل: نام مسئول، شغل مورد تائید، نوع گزینش، نوع پاسخ، تاریخ و گزینش‌کننده پرسنل تکمیل و یا اصلاح می‌شود.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰


با نرم افزار مالی می‌توانید تمامی محاسبات مالی و حسابداری خود را با حذف و یا کاهش خطای انسانی انجام دهید. تمام عملیات ریاضی یک عملیات مالی با استفاده از نرم افزار مالی به طور اتوماتیک صورت می‌گیرد که دقت آن بسیار بالاتر از دقت انسان است. یک محاسبه اشتباه در ابتدای کار می‌تواند تاثیرات منفی در تمامی امور حسابداری کسب‌وکار شما داشته باشد.

از نرم افزار مالی شایگان سیستم استفاده می‌شود چرا که توسط حسابداران حرفه‌ای تولید شده است، دارای گزارش‌های متنوع است، تمامی عملیات مالی و حسابداری کسب‌وکار در یک نگاه قابل بررسی است (با استفاده از نمودارهای متنوع)، حسابرسی مربوط به تراکنشات مالی آسان است و همچنین اطلاعات برای چندین دستگاه به طور همزمان می‌تواند قابل مشاهده باشد.

در فرم گزارش دفتر معین حساب‌های نرم افزار مالی شایگان سیستم شما قادر به مشاهده تمامی اطلاعات مربوط به تراکنشات یک حساب مانند اسناد مربوط به فاکتور خرید و فروش، برگه دریافت وجه، دفتر چک، دفتر قسط و... هستید که برای هر کدام از اسناد اطلاعاتی مانند: میزان بدهکار بستانکار بودن حساب، مانده نهایی و ... قابل مشاهده است.

در این فرم از نرم افزار مالی می‌توانید گزارش را بر اساس تاریخ، شماره سند و مبلغ انتخاب نمایید. همچنین از دیگر اطلاعاتی که در این بخش قابل انتخاب است می‌توان به تعیین از شماره سند تا شماره سند، از تاریخ تا تاریخ، تفصیلی شناور، مرکز هزینه، پروژه، کنترل سند که می‌تواند اسناد کنترل شده یا نشده و یا هر دو را نعیین کرد، اسناد بررسی شده یا نشده و یا هر دو نیز قابل انتخاب است، تیک بعد از آخرین مانده صفر، چند ارزی که می‌تواند دو مقدار بلی و خیر باشد، نوع چند ارزی که دارای لیست انتخابی با موارد بر اساس نرخ زمان ورود ارز، بر اساس نرخ روز ارز، ردیف‌های بدون چند ارزی، برحسب یک ارز، فقط ارز انتخابی و فقط ارز انتخابی (نتیجه بر حسب ارز فعال) است، نوع ارز، همچنین شماره تماس مربوط به حساب نیز در این بخش قابل مشاهده است که این اطلاعات در بخش اطلاعات جزئی مربوط به معرفی حساب قابل تعیین است. در انتهای لیست تراکنشات در بخش پایینی فرم قادر به مشاهده وضعیت کلی حساب هستید. در این بخش با انتخاب حساب اطلاعات مربوط به سرگروه حساب، گروه و معین حساب قابل مشاهده است.

گزارش وضعیت مشتری و کالا از امکانات منحصر به فرد نرم افزار مالی شایگان سیستم که مختص نرم افزار مالی نسخه 9 به بالا است.  با این امکان می‌توانید به ازای انتخاب هر تعداد کالا و حساب، وضعیت کالاها که میزان خرید، میزان فروش و... است را برای هر کدام از حساب‌های مربوطه را مشاهده نمایید. تعداد ستون‌ها و سطرها در این جدول بسته به تعداد انتخابی کالا و حساب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در این بخش امکان انتخاب چند کالا و حساب با استفاده از کلید Insert ممکن است. در این فرم نرم افزار مالی امکان تعیین تاریخ و نوع فاکتور و نوع گزارش وجود دارد. نوع فاکتور می‌تواند یکی از موارد خرید، فروش، تولید، حواله، رسید، تعدیل اضافی و تعدیل نقصانی و نوع گزارش یکی از موارد مبلغ، مقدار1 و مقدار2 باشد. بعد از تعیین موارد گفته شده دکمه شروع را انتخاب نمایید.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰


امروزه تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ برای انجام امور مالی و حسابداری خود نیازمند نرم افزار حسابداری هستند که برای کسب و کارهای کوچک نرم افزارهای حسابداری ساده و برای شرکت‌های بزرگ نرم افزارهای سفارشی شده متناسب با نوع تجارتشان وجود دارد.

با استفاده از نرم افزار حسابداری به راحتی می‌توان اطلاعات مالی و همچنین مشتریان خود را ذخیره و مدیریت کرد و به راحتی از تمامی اطلاعات مشتریان و تراکنشات مالی گزارش تهیه نمود. همچنین گزارش‌ها مربوط به سه ماهه دارایی با استفاده از نرم افزار حسابداری به راحتی ممکن است.

امکان اضافه شدن عکس به کالا از امکانات منحصر به فرد نرم افزار حسابداری شایگان سیستم است با این امکان می‌توانید برای هر کالا عکس آن را انتخاب نمایید و در هنگام صدور فاکتور می‌توانید عکس کالاها را مشاهده نمایید و با انتخاب عکس کالا، کالا را با سرعت بالاتری به فاکتور خود اضافه نمایید. برای این امر در نرم افزار حسابداری در بخش معرفی کالا تب اطلاعات جزئی در بخش مسیر عکس، مسیر عکس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس با انتخاب یکی از گزینه‌های پارامتر 22 از پارامترهای صندوق‌های پرفروش با نام وضعیت منو کلید سریع کالاها در فاکتور که می‌تواند یکی از چهار حالت هیچ‌کدام، چپ، راست و هر دو باشد، این امکان را فعال نمایید. سپس به فاکتور فروش یا خرید مراجعه نمایید و منو کلید سریع کالا را در هر بخشی که در این پارامتر فعال نموده‌اید می‌بینید در بالای این منو علامت + و همچنین وجود دارد که از + برای اضافه کردن دکمه و از برای برگشت استفاده می‌شود. با کلیک راست کردن روی دکمه چند گزینه معرفی کالا، حذف کالا، معرفی گروه، حذف گروه، حذف دکمه و تنظیمات منو کلید سریع کالاها وجود دارد. در این بخش امکان ایجاد گروه وجود دارد که بعد از تعریف گروه امکان اضافه کردن چند کالا به یک گروه وجود دارد. بعد از تعریف گروه ابتدا وارد گروه شوید سپس اقدام به تعریف کالا نمایید. در بخش تنظیمات منو کلید سریع کالاها فرمی برای تعیین تعداد ستون‌ها، ارتفاع کلید و طول کلید وجود دارد همچنین در همین بخش با انتخاب تیک نمایش نام کالا در پایین عکس کالا، قادر به اضافه کردن نام کالا در پایین عکس نیز هستید.

در نرم افزار حسابداری شایگان سیستم امکان ایجاد منو سریع کالا در فاکتور فروش سریع نیز وجود دارد که برای فعال کردن این بخش باید پارامتر 23 در پارامترهای صندوق‌های پرفروش را فعال نمایید.

با غیر فعال کردن پارامتر حالت نمایش فرم‌ها به صورت سربرگی باشد می‌توانید از فرم ها به صورت شناور استفاده نمایید. با این کار برای مشاهده کلیه صفحه‌های باز در نرم افزار حسابداری، دکمه پنجره موجود در منو را انتخاب نمایید.

از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم می‌توان به اضافه شدن تاریخ ایجاد علاوه بر تاریخ فاکتور در فاکتورها که شامل تاریخ و ساعت ایجاد فاکتور است اشاره نمود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

امروزه با گسترش کسب و کارها انجام عملیات مالی و حسابداری به امری زمانبر و خسته کننده تبدیل شده است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری می‌توانید کلیه امور مالی و حسابداری خود را با دقت بالا و زمان کم بدون هیچ گونه اشتباه انجام دهید.

نرم افزار حسابداری حسابگر محصول شرکت شایگان سیستم است که تمامی نیازهای شما جهت ذخیره، پردازش و مدیریت بر تراکنشات مالی شما را فراهم آورده است.

با نرم افزار حسابداری شایگان بعد از ثبت اطلاعات جزئی مربوط به یک حساب اطلاعاتی مانند شماره تماس، موبایل، آدرس و... بعد از انتخاب دکمه ذخیره از شما پرسیده می‎شود که می‌خواهید این حساب به دفتر تلفن اضافه شود؟ با انتخاب بله اطلاعات حساب در دفتر تلفن هم به عنوان یک مخاطب ذخیره می‌شود و شماره حساب به عنوان کد برای مخاطب ذخیره می‌شود. با این کار با انتخاب حساب مورد نظرتان در پایین صفحه تب اطلاعات جزئی دفتر تلفن وجود دارد که می‌توانید شماره و اطلاعات مخاطبتان را مشاهده نمایید. در دفتر تلفن نرم افزار حسابداری حسابگر امکان ایجاد مخاطب به صورت چند سطحی ممکن است برای مثال اطلاعات مربوط به یک شرکت را وارد کرده و در مرحله بعدی با انتخاب دکمه جدید می‌توانید کارکنان آن مجموعه را تعریف کنید و این کارکنان را به عنوان سطح زیرین مخاطب شرکت تعریف کنید. برای این امر فیلد مجموعه اصلی برای کارکنان را مخاطبی که برای شرکت تعریف کرده‌اید انتخاب نمایید. با این کار با رفتن به صفحه مخاطبی که برای شرکت تعریف کرده‌اید در بخش جزئیات که در پایین صفحه تب اطلاعات کلی قرار دارد، تمامی سطوح زیرین این مخاطب نمایش داده می‌شود که در این مثال اسامی کارکنان قابل نمایش است.

امکان تعریف تعداد نامحدود کاربر در نرم افزار حسابداری حسابگر وجود دارد که برای مدیر سیستم امکان کنترل روی فعالیت کاربران فراهم آمده است. به این صورت که با تعیین تیک‌های مرتبط با تغییرات مربوط به سندها، فاکتورها، حساب‌ها و... در پارامترهای مدیریتی نرم افزار، بعد از تغییر در هر یک از موارد تعیین شده، این تغییرات برای مدیر سیستم قابل رویت است. همچنین با مدیر سیستم امکان مشاهده تمامی کاربران فعال در سیستم و مکان حضور آن‌ها وجود دارد. با نرم افزار حسابداری حسابگر می‌توانید تعیین کنید که نرم افزار بعد از چند دقیقه کار نکردن بسته شود.

از دیگر امکانات منحصر به فرد نرم افزار حسابداری می‌توان به فرم سازماندهی اقدامات اشاره کرد با این امکان تمامی وقایع مهم مالی و حسابداری خود را مشاهده می‌کنید و با تعیین تنظیمات مربوطه می‌توانید تعیین کنید که این فرم بعد از باز شدن برنامه در صفحه اول نمایش داده شود. در اینم فرم کارهای برای انجام، وضعیت حساب‌ها، وضعیت چک‌ها و همچنین سر رسید خرید و فروشتان قابل مشاهده است.

امکان تغییرات برای رنگ جداول و نوشته از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری حسابگر است.

  • شرکت شایگان سیستم