نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

  • ۰
  • ۰

از نرم افزار حسابداری به منظور مدیریت امور حسابداری توسط حسابداران از استفاده می‌شود. با نرم افزار حسابداری به راحتی قادر به تعریف بارکد برای کالاهای خود هستید. با حسابگر قادر به تعریف 21 کد بارکد برای هر کالا هستید که در فاکتورهای مختلف قابل استفاده است. به این صورت که با استفاده از این بارکد تعریف شده می‌توانید کالای خود را انتخاب نمایید.

 امکان منحصر به فرد در حسابگر استفاده از بارکد ردیف کالا است. با بارکد ردیف کالا کلیه اطلاعات لازم مانند کد کالا، کد کالا، مقدار، فی و... جهت وارد کردن یک کالا به فاکتور را فقط با واردکردن یک بارکد انجام می‌دهیم. در این روش ارقام موجود در بارکد به ترتیب از چپ به راست، هرکدام بیانگر اطلاعات خاصی از کالا هستند.

در فرم تعریف بارکد ردیف فیلد فعال برای شناسایی اینکه بارکد وارد شده بارکد ردیف است یا یک بارکد معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر مقدار این فیلد 1 باشد نشان دهنده بارکد ردیف کالا است. در جلوی تمامی فیلدهای این بخش مانند بارکد کالا، مقدار1، فی و... دو باکس با نام «از» و «تا» وجود دارد که با پر کردن این جعبه‌ها محدوده کاراکترهای فیلدها را تعیین می‌کنید.

به  عنوان مثال برای فیلد بارکد کالا، محدوده کاراکتری بیانگر بارکد کالا را تعیین می‌کند. در فیلد فی می‌توانید ضریب عددی فی را تعیین کنید به عنوان مثال محدوده کاراکتری فی را 14 تا 16 با ضریب 1000 تعریف می‌کنیم. در بارکد ردیف کالا 3 عدد قرار داده شده در این محدوده ضربدر ضریب برابر با فی کالا قرار داده می‌شود.

نحوه اتصال نرم افزار حسابداری به دستگاه کارت‌خوان

روش‌های پرداخت متفاوتی در نرم افزار حسابداری حسابگر قابل استفاده است از جمله این روش‌ها می‌توان به پرداخت به صورت نقدی، با استفاده از چک، برگه دریافت و پرداخت وجه و با استفاده از دستگاه کارت‌خوان اشاره کرد. از امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم امکان اتصال به دستگاه کارت‌خوان بانکی (POS) را می‌توان نام برد. از این امکان برای تسویه سریع فاکتورها استفاده می‌شود. برای استفاده از این امکان ابتدا به بخش تعریف پیش‌فرض‌ها > تعریف انواع پرداخت مراجعه کرده و در بخش نوع پرداخت، پرداخت توسط دستگاه Pos را وارد نمایید در قسمت شماره حساب و نام حساب، شماره و نام حساب مورد نظر خود را تعیین کنید. 4 بخش برای مشاهده نوع پرداخت تعبیه شده که شامل برگه پرداخت، برگ دریافت وجه، سند، دریافت لیستی است که متناسب با کار خود با تیک دار کردن این موارد آن‌ها را انتخاب کنید.

بعد از تعریف نوع پرداخت به بخش تعریف نوع دریافت سریع مراجعه کنید در این بخش از برنامه قادر به تعریف انواع پرداخت مورد نیاز خود هستید. در بخش نوع پرداخت، پرداخت تعریف‌شده در مرحله قبل را انتخاب کنید و در قسمت نوع پرداخت سریع دستگاه Pos تعریف شده در مرحله قبل را انتخاب کنید. برای دستگاه Pos امکان تعریف ارز و ضریب وجود ندارد. ولی برای دیگر انواع پرداخت کاربرد دارد به عنوان مثال برای تعریف نوع پرداخت چک پول 50000 تومانی می‌توان ضریب را 500000 در نظر گرفت.

در ادامه برای انجام تنظیمات مربوط به Pos روی دکمه تنظیمات کلیک کنید سپس در قسمت سریال، سریال دستگاه POS و در قسمت نام پورت، شماره پورت و در قسمت Bund Rate تنظیمات Bund Rate دستگاه Pos را وارد کنید و در نهایت با زدن دکمه «تست اتصال» از اتصال دستگاه Pos با برنامه اطمینان حاصل کنید.

حال در هنگام صدور فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری خود امکان پرداخت توسط Pos فعال و قابل انتخاب است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی