نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در نرم افزار حسابداری حسابگر چنانچه برای سطح‌بندی حساب‌ها، چهار سطح حسابداری کافی نباشد و سطح پنجم برای حساب‌ها لازم باشد (تفصیل در تفصیل) و یا حساب‌هایی وجود داشته باشد که باید با چندین معین مختلف در ارتباط باشند؛ در این گونه موارد از حساب‌های تفصیلی شناور استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای پرسنل حساب‌های مختلفی نظیر مساعده حقوق، وام، حقوق پرداختنی و ... وجود دارد. برای جلوگیری از چند بار معرفی حساب برای هر شخص، می‌توانید یک گروه تفصیلی شناور ایجاد کنید مثلا به نام پرسنل. برای هر یک از کارکنان نیز یک حساب تفصیلی شناور تعریف کنید.

 برای حساب‌های معینی که حساب‌های تفصیلی شناور با آن‌ها در ارتباط هستند مانند مساعده، وام، حقوق پرداختنی و ... یک حساب تفصیلی به همان نام تعریف کنید. سپس در برگه اطلاعات کلی، در قسمت گروه تفصیلی شناور، گروه مربوطه را انتخاب نمایید که در این مثال پرسنل انتخاب شود. در این صورت هنگام انتخاب حساب در اسناد، فاکتورها و ... ابتدا نام حساب انتخاب می‌شود و سپس پنجره‌ای برای انتخاب تفصیلی شناور مربوطه نمایش داده می‌شود. در مثال بالا، هنگام صدور سند، در پنجره اول نام حساب را مساعده حقوق و در پنجره بعدی نام شخص را انتخاب نمایید.

تعریف گروه تفصیلی شناور

در نرم افزار حسابداری حسابگر از منوی اطلاعات پایه > معرفی تفصیلی شناور و گروه > معرفی گروه تفصیلی شناور را انتخاب کنید.

دکمه جدید را کلیک کنید.

کد گروه تفصیلی شناور را وارد کنید و Enter بزنید.

نام گروه تفصیلی شناور را وارد نموده و Enter بزنید.

دکمه ذخیره را کلیک کنید.

معرفی تفصیلی شناور

از منوی اطلاعات پایه > معرفی تفصیلی شناور و گروه > معرفی تفصیلی شناور را انتخاب کنید و یا از ترکیب کلیدهای Ctrl+U استفاده کنید.

دکمه جدید را کلیک کنید.

کد تفصیلی شناور را وارد کنید و Enter بزنید.

نام تفصیلی شناور را وارد کنید و Enter بزنید.

گروه تفصیلی شناوری را که این تفصیلی شناور زیرگروه آن است، انتخاب کنید.

دکمه «ذخیره» را کلیک کنید.

در برگه «اطلاعات کلی» مربوط به قسمت تفصیلی شناور، برای حساب‌های تفصیلی شناور هم می‌توانید یک سری اطلاعات تکمیلی از قبیل توضیحات، نماینده فروش ۱ و ۲، واحد پولی پیش‌فرض، درصد کمیسیون، سقف بدهکاری و بستانکاری و سقف بدهکاری و بستانکاری با اسناد وارد نمایید.

به همین ترتیب در پنجره اطلاعات جزئی می‌توانید اطلاعاتی از قبیل آدرس، تلفن، فکس، سطح تخفیف و ... وارد کنید. این فیلدها در طراحی فرم‌ها نیز قابل استفاده می‌باشند.

در قسمت مربوط به فعالیت حساب تفصیلی شناور، دقیقا مشابه فعالیت حساب برای حساب‌های تفصیلی، می‌توانید گردش حساب این تفصیلی شناور را مشاهده کنید.

روش مرتبط کردن یک حساب تفصیلی به گروه تفصیلی شناور مربوطه:

از منوی اطلاعات پایه > معرفی چارت حساب‌ها > معرفی حساب‌ها را انتخاب کنید.

در قسمت اطلاعات کلی نرم افزار حسابداری حسابگر، حساب تفصیلی مربوطه (به عنوان مثال مساعده حقوق) را انتخاب کنید و از نوار ابزار بالای فرم دکمه اصلاح را کلیک کنید.

از جعبه متن مربوط به گروه تفصیلی شناور، گروه تفصیلی شناور مربوط به حساب تفصیلی شناور را انتخاب کنید. (به عنوان مثال کارکنان)

دکمه ذخیره را کلیک کنید.

حال هنگام صدور سند، فاکتور، چک و ... برای حساب‌های تفصیلی شناور، ابتدا نام حساب تفصیلی (معین) مربوطه پرسیده می‌شود و سپس حساب تفصیلی شناور. به عنوان مثال هنگام صدور سند ابتدا حساب مساعده حقوق را انتخاب می‌کنید و سپس از لیست کارکنان، پرسنل مورد نظر قابل انتخاب خواهند بود.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

برنامه حسابداری نوعی از برنامه های کامپیوتری است که شما را قادر به مدیریت معاملات مالی کسب و کار خود می کند. چنین برنامه هایی می توانند به طور گسترده ای در حوزه های مختلف متفاوت باشند، برخی برنامه ها برای نوع خاصی از حسابداری و متناسب با نیاز آنها طراحی شده باشند یعنی به طور خاص فقط مختص به استفاده برای یک کسب و کار خاص و برخی از آنها برای مدیریت کل امور مالی و فعالیت های بزرگ طراحی شده اند. با استفاده از برنامه حسابداری، شرکت ها می توانند به راحتی از منابع موجود در بخش های حسابداری استفاده کنند و می توانند اشتباهات حسابداری را کاهش دهند.

یکی از امکاناتی که در نرم افزار حسابداری حسابگر وجود دارد مراکز هزینه است که با استفاده از مراکز هزینه ، می‌ توانید امور حسابداری مربوط به پروژه‌ ها، شعب و قسمت‌ های مختلف موسسه خود را انجام داده و از گزارش ‌های مربوط به مراکز هزینه استفاده نمایید. برای استفاده از مراکز هزینه ، ابتدا باید مراکز را گروه‌بندی کنید.

گروه‌بندی مراکز هزینه:

از منوی اطلاعات پایه > معرفی مراکز هزینه > گروه مراکز هزینه را انتخاب کنید.

دکمه «جدید» را کلیک کنید.

کد گروه را وارد کرده و Enter بزنید.

نام گروه را وارد کنید و Enter بزنید.

دکمه « ذخیره » را کلیک کنید.

معرفی مراکز هزینه

برای معرفی مراکز هزینه به صورت زیر عمل کنید:

از منوی اطلاعات پایه > معرفی مراکز هزینه > مراکز هزینه را انتخاب کنید.

دکمه جدید را کلیک کنید.

کد مرکز هزینه را وارد نموده و Enter بزنید. نام مرکز هزینه را وارد نموده و Enter بزنید.

در قسمت « گروه » ، گروهی را که این مرکز هزینه به آن مرتبط است انتخاب کرده و Enter بزنید.

 از نوار ابزار بالای فرم دکمه « ذخیره » را کلیک کنید.

حساب ‌ها و کالا هایی که در مرکز هزینه استفاده می ‌شوند، بایستی ابتدا در چارت کالا ها یا در چارت حساب ‌ها، قسمت مرکز هزینه مربوطه تیک داشته باشد.

گزارش‌های مراکز هزینه

اگر در برنامه از مراکز هزینه استفاده می ‌کنید، برای دسترسی به گزارش ‌های مربوط به این مراکز، از منوی گزارشات > گزارشات مراکز هزینه استفاده نمایید.

برای نمونه به گزارش زیر که گزارش مربوط به صورتحساب مراکز هزینه است ، توجه نمایید.

از منوی گزارشات > گزارشات مراکز هزینه > روی آیتم صورتحساب مراکز هزینه دابل کلیک کنید.

در پنجره باز شده نام مرکز هزینه را روی گزینه انتخابی گذاشته و از لیست باز شده مرکز هزینه مورد نظر را با استفاده از کلید Insert انتخاب نمایید. به همین ترتیب سایر گزینه ‌ها را تنظیم نموده و روی دکمه گزارش کلیک کنید.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

در این پست به ادامه موارد موجود در پارامترهای عمومی در برنامه حسابداری حسابگر می‌پردازیم چنانچه تمایل دارید موارد 1 تا 15 این بخش را مطالعه فرمایید به پست قبل مراجعه نمایید.

۱۶. روش محاسبه سود بر اساس حجم فروش باشد: در صورتی که این پارامتر تیک داشته باشد، در صدور اتوماتیک سند حسابداری مربوط به فاکتورها، حساب فروش و قیمت تمام‌شده اعمال می‌شوند؛ در غیر این صورت برنامه فروش را منهای قیمت تمام‌شده کرده و حساب سود و زیان حاصل از فروش را بستانکار می‌کند.

۱۷. لیست اسناد هنگام ورود به فرم اسناد باز شود: در صورت تیک داشتن این پارامتر، هنگامی که وارد سند حسابداری می‌شوید، لیست اسناد باز می‌شود.

۱۸. لیست فاکتورها هنگام ورود به فاکتورها باز شود: در صورت تیک داشتن این پارامتر، هنگامی که وارد فاکتور می‌شوید، لیست فاکتورها باز می‌شود.

۱۹. لیست اسناد د/پ هنگام ورود به فرم اسناد د/پ باز شود: در صورت تیک داشتن این پارامتر، هنگامی که وارد برگ دریافت و پرداخت می‌شوید، لیست برگه‌های دریافت و پرداخت باز می‌شود.

۲0. امکان تعریف حساب جدید: در صورتی که این پارامتر تیک نداشته باشد، کاربری که در بالای فرم انتخاب شده است، امکان تعریف حساب جدید را نخواهد داشت.

۲۱. امکان تعریف کالای جدید: در صورتی که این پارامتر تیک نداشته باشد، کاربری که در بالای فرم انتخاب شده است، امکان تعریف کالای جدید را نخواهد داشت.

۲۲. هر گونه عملیات بر روی این دوره برای این کاربر بسته شود: در صورتی که این پارامتر تیک داشته باشد، کاربری که در بالای فرم انتخاب شده است، امکان ورود اطلاعات در دوره مالی فعلی را نخواهد داشت و فقط امکان مشاهده اطلاعات را دارد.

۲۳. تمام دوره‌ها در پشتیبانی اتوماتیک بیاید:

در صورتی که این پارامتر تیک نداشته باشد، در پشتیبانی انجام‌شده در ابتدای برنامه، تنها از دوره فعال پشتیبانی انجام می‌پذیرد.

۲۴. تمام دوره‌ها در پشتیبانی سریع بیاید: با تیک‌زدن این گزینه، در هنگام انجام عملیات تهیه پشتیبانی سریع، به جز دوره فعال تمامی دوره‌های دیگر را نیز در فایل پشتیبانی می‌آورد.

۲۵. قبل از خروج از برنامه سؤال شود: در صورتی که این پارامتر تیک داشته باشد، در هنگام بستن نرم افزار حسابداری از شما سؤال آیا از برنامه خارج می‌شوید را خواهد پرسید و تنها با تایید آن می‌توانید از برنامه خارج شوید.

۲۶. مرتب‌سازی جداول با کلیک روی سرستون‌ها، غیر فعال باشد: در صورتی که این پارامتر تیک نداشته باشد، با کلیک کردن بر روی نام هر ستون از جداول برنامه، جدول بر اساس آن ستون مرتب خواهد شد.

27. امکان حذف در جداول غیرفعال شود: با انتخاب این پارامتر امکان حذف رکوردها با کلید ترکیبی Ctrl+Delete غیرفعال می­شود.

28.غیر فعال کردن راست کلیک در فرم­ها: با انتخاب این پارامتر راست کلیک در فرم­ها غیرفعال می‌شود.

29.غیر فعال کردن تغییر دوره مالی در فرم انتخاب شرکت: با انتخاب این پارامتر امکان انتخاب دوره مالی در فرم انتخاب شرکت غیرفعال می­شود.

30.حالت نمایشی فرم‌ها به صورت سربرگی باشد: با انتخاب این پارامتر نمایش فرم ها در برنامه به صورت سربرگی می­شود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

در این آموزش به معرفی بندهای پارامترهای عمومی در نرم افزار حسابداری حسابگر می‌پردازیم. پارامترهای عمومی با انتخاب منوی شرایط محیطی > پارامترهای عمومی و یا ترکیب کلیدهای Ctrl+F6 قابل انتخاب می‌باشند. این پارامترها عبارتند از:

۱. زبان فعال برنامه حسابگر: مخصوص برنامه‌های دوزبانه که منوهای برنامه و گزارش‌ها را به صورت انگلیسی یا فارسی نمایش می‌دهد.

۲. زبان فعال برای ورود اطلاعات: با استفاده از این پارامتر زبان پیش‌فرض برای ورود اطلاعات را فارسی یا انگلیسی انتخاب می‌کنید.

۳. تقویم فعال برنامه حسابگر: با این پارامتر می‌توانید تاریخ پیش‌فرض برنامه که می‌تواند یکی از سه مورد هجری شمسی، هجری قمری و میلادی باشد را مشخص کنید. با تغییر تاریخ، تاریخ تمامی اسناد و فاکتورهای سیستم نیز تغییر می‌کنند و به فرمت جدید تبدیل می‌شوند.

۴. اولویت ارتباط اتوماتیک حسابداری و انبارداری: برای این پارامتر سه گزینه قابل انتخاب است.

بر اساس کالا: سیستم سند اتوماتیک حسابداری برای انواع فاکتور (خرید، فروش و ...) را بر اساس حساب‌های مرتبط مشخص‌شده در قسمت معرفی کالاها صادر می‌کند.

بر اساس انبار: سند حسابداری اتوماتیک برای انواع فاکتور، از روی حساب‌های مشخص شده در قسمت انبارها صادر می‌شود.

بر اساس پیش‌فرض‌ها: سند حسابداری اتوماتیک برای انواع فاکتورها، از روی حساب‌های معرفی‌شده در قسمت تعریف پیش‌فرض‌ها صادر می‌شود.

۵. مانده اقلام موجودی در فهرست‌های اقلام موجودی نشان داده نشود: در صورت تیک داشتن این پارامتر، در صدور فاکتورها و یا گزارش‌گیری هنگامی که لیست کالاها باز می‌شود، مانده کالا نمایش داده نمی‌شود.

۶. مانده حساب مربوط به طرف حساب‌ها در فهرست حساب‌ها نشان داده نشود:

در صورت تیک داشتن این پارامتر در هنگام باز شدن لیست حساب‌ها در فاکتورها و گزارش‌ها مانده حساب‌ها نمایش داده نمی‌شود.

۷. تاریخ سند/ فاکتور خارج از تاریخ قابل قبول دوره مالی پذیرفته نشود:

در صورت فعال‌شدن این پارامتر، تاریخ تمام اسناد حسابداری و فاکتورها باید در بازه قابل قبول دوره مالی فعلی باشد.

۸. پیغام هشدار برای تاریخ‌های خارج از تاریخ قبول دوره مالی صادر شود:

در صورت تیک داشتن این پارامتر اگر هنگام صدور سند یا فاکتور، تاریخ وارده خارج از بازه قابل قبول دوره مالی باشد پیغام هشدار داده می‌شود.

۹. کنترل روز تعطیل: برای این پارامتر سه گزینه بدون کنترل، دادن پیغام و جلوگیری برای روزهای تعطیل وجود دارد. در صورتی که پارامتر روی گزینه دوم تنظیم شده باشد هنگام صدور سند در روزهای تعطیل پیغام داده می‌شود. در صورتی که گزینه سوم انتخاب شده باشد هنگام صدور سند یا فاکتور در روز تعطیل، از صدور سند و فاکتور جلوگیری می‌شود.

۱0. فعال بودن کلیدهای منو: در صورت فعال‌بودن این پارامتر، هنگام استفاده از کلید Tab روی کلیدهایی مثل جستجو، توقف می‌شود.

۱۱. RPC: این پارامتر مربوط به تنظیمات داخلی برنامه است و باید تیک داشته باشد.

۱۲. پشتیبانی و بازیابی به صورت فشرده نباشد: به طور پیش‌فرض برنامه نسخه پشتیبان به صورت فایل‌های فشرده با پسوند rar تهیه می‌شود. در صورتی که این گزینه تیک داشته باشد، فایل‌های پشتیبان به صورت فایل‌های غیر فشرده با پسوند bak تهیه می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورتی که فایل پشتیبانی به صورت غیر فشرده باشد، هنگام بازیابی نیز این پارامتر باید تیک داشته باشد

۱۳. حالت تست RPC: این پارامتر مربوط به تنظیمات داخلی برنامه بوده و نباید تیک داشته باشد.

۱۴. شماره شعبه شرکت: با استفاده از این پارامتر می‌توان شماره شعبه شرکت را تعیین نمود.

۱۵. شاخه موقت سرور: این آدرس، یک مسیر موقت برای پشتیبانی و بازیابی می‌باشد. در نسخه شبکه، این مسیر باید آدرس یک پوشه روی کامپیوتر سرور باشد که همه کاربران شبکه به این پوشه دسترسی کامل دارند.

ادامه پارامترهای این بخش در پست بعدی توضیح داده شده است.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

حسابداری فرآیند جمع آوری، ضبط، خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل معاملات مالی و داده ها است. مهارت های حسابداری در زندگی روزمره شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر به مهارت های حسابداری مسلط هستید، زندگی روزمره شما به عنوان یک نمونه آنلاین می تواند بسیار تمرین مفیدی باشد.

برای مثال، از مهارت های حسابداری می توانید برای تجزیه و تحلیل نمرات شما از تکالیف و امتحانات استفاده کنید. با ثبت و خلاصه کردن این داده ها در یک صفحه، می توانید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و دروسی را که نیاز به تلاش بیشتری دارند تعیین کنید و با استفاده از این روش شما می توانید به راحتی برای بهبود نمرات خود تمرکز کنید. همچنین می توانید داده های ثبت شده را تجزیه و تحلیل کنید و میزان زمان صرف شده برای هر کدام از این تکالیف را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که زمینه های موضوعی را که ضعیف هستید شناسایی می کنید، می توانید زمان بیشتری را برای آنها اختصاص دهید یا خدمات آموزشی را جستجو کنید که شما را در جهت بهتر شدن اوضاع یاری نماید .

علاوه بر این، مهارت های حسابداری زمانی مفید است که زمان مناسب جهت ثبت هزینه های خود را داشته باشید. با پرداخت هزینه تحصیلات، کتاب، لوازم و هزینه های زندگی، پول نقد شما می تواند از کنترل شما خارج شود. بدیهی است، اگر خروج پول نقد شما بیشتر از نقدینگی شماست پس شما روی دخل و خرج خود مدیریت ندارید. با این حال، اگر فعالیتهای نقدی خود را در یک صفحه گسترده، مانند اکسل ثبت و خلاصه کنید، می توانید به راحتی این اطلاعات مالی را تجزیه و تحلیل کنید و عادات خرج خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

علاوه بر این، مهارت های حسابداری نیز می تواند در هنگام سرمایه گذاری هوشمندانه مالی مورد استفاده قرار گیرد. با مهارت های حسابداری، به ویژه هنگامی که از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید، می توانید تصمیمات سرمایه گذاری عاقلانه بگیرید. به عنوان مثال، اگر تصمیم به سرمایه گذاری پول خود را در سهام داشته باشید، با استفاده از گزارشات مالی شرکت های پیشین قادر به محاسبه سودآوری، نقدینگی و نسبت بدهی هستید و می توانید گزارشات را به درستی تجزیه و تحلیل کنید و در نتیجه تصمیمات سرمایه گذاری خوبی بر اساس تجزیه و تحلیل خود اتخاذ نمایید.

بهتر از همه، مهارت های حسابداری به خوبی توسط کارفرمایان دنبال می شود. تقریبا هر سازمان نیاز به یک حسابدار با مهارت های حسابداری دارد تا بتواند فعالیت های مالی روزانه را پیگیری کند.

مهارت های حسابداری بسیار کاربردی هستند و می توانید در بسیاری از زمینه های زندگی از آن استفاده نمایید. همانطور که ذکر شد، مهارت های حسابداری را می توان در هنگام تجزیه و تحلیل نمرات دوره تحصیلی، مدیریت هزینه ها و یا سرمایه گذاری های هوشمند مالی استفاده کرد.

حسابداری امری مهم و کاربردی در زندگی همه ما است بنابراین باید مهارت های حسابداری لازم را کسب کنید و زندگی را ساده تر کنید.

شما می توانید در صورت تمایل کتاب آموزشی کار با برنامه حسابداری حسابگر را دانلود و مطالعه نمایید.

https://www.shygunsys.net/?wpfb_dl=33

 

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

Infographic

Infographic اگر شما یک بازاریاب اینترنتی هستید، احتمالا متوجه شدید که infographics در دنیای بازاریابی بسیار موثر است و یکی از بهترین روش ها برای فروش یک محصول است.

گرافیک اطلاعات یا infographics تصویری گرافیکی از اطلاعات، داده ها یا دانش به منظور ارائه اطلاعات پیچیده و ساده سازی این مقادیر با سرعت و وضوح بهتر است. infographic از توانایی سیستم بینایی انسان برای دیدن اطلاعات به صورت یکجا و مفید به جای استفاده از متن های طولانی استفاده می کند.

Infographicها تقریبا در هر محیط عمومی فراوان هستند.

Infographic شامل نمودار نوارd، نمودار پایه hd، هیستوگرام، نمودار خط، نمودار درخت، نقشه ذهن، نمودار گانت و نمودارهای شبکه است. چنین ابزارهایی اغلب اجزای نرم افزار هوش تجاری هستند. با افزایش میزان داده های جمع آوری شده در سازمانی و جاهای دیگر، infographic بیشتر و بیشتر استفاده می شود تا به مردم در درک اطلاعات موجود در آن داده ها کمک کند.

شاید فکر کنید که اینفوگرافی یک ابیزار جدید به حساب می آید ولی باید بدانید که از اینفوگرافی قبل از اینکه انسان ها بتوانند بنویسند به عنوان وسیله ای برای انتشار اطلاعات هم مورد استفاده قرار میگرفته است، نقشه های غار احتمالا اولین نمونه شناخته شده از infographicها است.

Infographic که به خوبی طراحی شده می تواند به شما در ساده سازی یک موضوع پیچیده کمک کند یا یک موضوع خسته کننده را به یک تجربه جذاب تبدیل کند. اضافه کردن محتوای تعاملی مانند infographic به وب سایت شما می‌تواند یکی از موثرترین راهکارها در بازاریابی دیجیتال باشد. یک infographic باید از نظر بصری جذاب باشد و در کنار مطالب و موضوعات جذاب در تولید محتوا برای ارسال در وب سایت و کانال های اجتماعی می تواند کمک به سازایی داشته باشد.

نرم افزار حسابداری

اگر چه اینفوگرافیک اخیرا محبوبیت گسترده ای در اینترنت به دست آورده است، اما از قرن 17 میلادی موجود بوده است.

Infographics چاپ شده در قرن بیست و یکم، به ویژه با استفاده روز افزون در روزنامه ها، محبوبیت زیادی یافته است.

چرا Infographics محبوب است؟

انسان ها محتوای بصری را سریع تر از محتوای نوشته شده پردازش می کنند. بر اساس تحقیقات، مغز ما داده های تصویری را حدود 60000 بار سریع تر از متن پردازش می کند. این بدان معنی است که همه ما گرافیک را خیلی بهتر از متن درک می‌کنیم.

اینفوگرافیک می تواند ایستا به این صورت که  تمام داده ها و اطلاعات به همراه شکل های گرافیکی در یک تصویر در معرض دید کاربران قرار می گیرد یا پویا که غالبا به صورت متحرک و انیمیشن هستند و به صورت فایل GIF نمایش داده می شوند، باشند همچنین نوع دیگری از اینفوگرافیک وجود دارد که در آن بر اساس انتخاب و اطلاعاتی که از کاربر  گرفته می شود ایجاد می شوند و در اپلیکیشن ها یا وب سایت ها قابل استفاده است.

اگر اینفوگرافیک را برای مباحث تبلیغات و بازاریابی مجموعه خود مورد استفاده قرار می دهید باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که سناریوی خوبی برای عکس خود طراحی نمایید و بر اساس آن طراحی خود را انجام دهید.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

یکی از امکاناتی که در نرم افزار حسابداری حسابگر وجود دارد امکان ارتباط با ترازو و خواندن وزن کالا و درج آن در فاکتورها است. جهت برقراری ارتباط با ترازو Digi می بایست ابتدا تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. برای انجام این کار ابتدا وارد مسیر اطلاعات پایه > مدیریت سیستم > تنظیمات ترازو Digi شوید.

بعد از اتصال دستگاه Digi به سیستم از طریق دکمه « تست اتصال » از اتصال درست آن مطمئن شوید. در سر برگ ترازو ها لیست ترازو های متصل شده به سیستم قابل مشاهده می باشد. حال می  توانید کالا های مورد نظر خود را وارد ترازو نمایید. برای این کار ابتدا در قسمت « پایگاه داده » نام فایل مربوط به ترازو را که در مسیر نصب برنامه کپی کرده‌ اید را وارد نمایید. در « مشتری پیش ‌فرض » نام حسابی را که می خواهید به عنوان مشتری پیش‌ فرض در نظر گرفته شود را انتخاب کنید. در قسمت « سطح قیمت » سطح قیمت مورد نظر برای کالا ها را انتخاب نمایید و در قسمت ضریب اگر ضریب خاصی از وزن، مد نظر می باشد ( مثلا می خواهید کیلو را به گرم تبدیل کنید ) را وارد کنید. اگر می  خواهید پس از تایید ، فیش به صورت اتوماتیک صادر شود گزینه « چاپ بعد از تایید فیش » را تیک‌ دار کنید. حال می  توانید در سر برگ « اقلام موجودی » با انتخاب دکمه « انتخاب کالا ها » کالا های مورد نظرجهت انتقال به دستگاه ترازو را انتخاب نمایید و سپس در ستون کلید سریع، کلید مورد نظر جهت اتصال به کالا را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کالا ها و تخصیص کلید سریع با فشردن دکمه « ارسال کالا ها به ترازو » لیست کالا ها به ترازو منتقل می‌ شود.

در سر برگ « فاکتورهای دریافت نشده » لیست فاکتور های دریافت نشده که شامل « کد ترازو » و « کد فیش‌ ترازو » است نمایش داده می  شود. در فاکتور فروش با استفاده از دکمه « فیش ترازو » می  توانید بارکد فیش‌ ترازو را وارد کرده و فاکتور را دریافت کنید. دکمه « فیش اضافه » آخرین فیش ثبت شده را دریافت می ‌کند.

جهت استفاده از ترازو « Digi » باید قفل مخصوص تهیه نمایید.

از دیگر امکانات این برنامه امکان چاپ بارکد و خواندن بارکد با استفاده از دستگاه بارکدخوان است به عنوان مثال  یک قنادی‌ را فرض کنید، فروشنده پس از گرفتن سفارش بارکدی را توسط ترازو چاپ و به مشتری تحویل می‌دهد و مشتری جهت تسویه با برگه بارکد به صندوق‌دار مراجعه می ‌نماید. صندوق‌دار با استفاده از بارکد خوان، نام، مقدار و قیمت کالا را در فاکتور فروش یافته و برای مشتری رسید صادر می‌ کند و فروشنده با دریافت رسید، کالا را به مشتری تحویل می ‌دهد. این عمل باعث افزایش سرعت کار و هماهنگی بین سفارش‌گیرنده و صندوق‌دار خواهد شد.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰
تمامی فعالیت‌های بازاریابی که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده شود، بازاریابی اینترنتی نامیده می‌شود. شرکت‌ها از کانال‌های ارتباطی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده می‌کنند.
بازاریابی به منظور ارتباط با مخاطبین باید در مکان و زمان مناسبی صورت بگیرد. بدان معنی است که شما باید تبلیغات محصولات خود را در جایی که افراد در حال گذراندن زمان هستند انجام دهید که امروزه اینترنت جای مناسبی برای تبلیغات می‌باشد.
دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راه بسیار موثر برای جذب مشتری در اینترنت است.
چگونه بازاریابی اینترنتی را تعریف می کنید؟
بازاریابی دیجیتال استفاده از تاکتیک‌های متعدد دیجیتال و کانال‌ها برای ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین تعریف می‌شود.
بهترین بازاریابان اینترنتی تصویر واضحی از از اهداف کلیدی خود و چگونگی انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال دارند که بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، می‌توانند از طریق کانال‌های رایگان و پولی برای ایجاد کمپین‌ها استفاده کنند.
در اینجا یک توضیح اجمالی از برخی از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال و کانال‌های مربوط به هر یک داده می‌شود.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی وب‌سایت شما برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو بهترین دیده شدن وبسایت شما است.
از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. کانال هایی که از SEO استفاده می‌کنند عبارتند از:
وبسایت‌ها
وبلاگ‌ها
Infographics (تصویری بصری از اطلاعات و داده‌ها که برای ارائه اطلاعات به سرعت و به روشنی ارائه می‌شوند)
بازاریابی محتوا
این اصطلاح، ایجاد و ارتقاء دارایی‌های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از نام تجاری، رشد ترافیک، تولید مشتریان است. کانال‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوا نقش داشته باشند عبارتند از:
پست‌های وبلاگ
کتاب‌ها و روزنامه‌ها
Infographics
بروشورها و کتاب‌های آنلاین
بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
این نوع بازاریابی آگاهی درباره برند و محتوای شما را افزایش می‌دهد و منجر به رونق کسب و کار شما می‌شود. کانال‌هایی که می‌توانید در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
فیس بوک
توییتر
اینستاگرام
LinkedIn
نمایش مشخصات عمومی
Snapchat
Pinterest
+ Google
پرداخت برای هر کلیک (PPC)
PPC یک روش برای افزایش ترافیک وب سایت شما است که یکی از رایج‌ترین انواع PPC، Google AdWords است که به شما این امکان را می‌دهد که برای قرار دادن وبسایت شما در مکان‌هایی که تعیین می‌کنید هزینه‌ای را بعنوان شارژ پرداخت نمایید که "به ازای هر کلیک" بر روی لینک‌ها هزینه‌ای از شارژ شما کم می شود.
بازاریابی وابسته
این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وبسایت خود کمیسیون دریافت می کنید.
بازاریابی ایمیلی
شرکت‌ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف‌ها و رویدادها، و همچنین به منظور هدایت افراد به وبسایت کسب‌و‌کار استفاده می‌شود. انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید عبارتند از:
خبرنامه اشتراک وبلاگ
ایمیل‌های مورد علاقه مشتری
نکات مهم برای پرورش مشتری
با دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید به راحتی برای کسب و کار خود مشتری ایجاد کنید و به کسب و کار خود رونق دهید.
با امکان ارسال پیامک در نرم افزار حسابداری حسابگر به منظور جلب رضایت مشتریان می‌توان مانده حساب‌ و دیگر جزییات مربوط به حساب آن‌ها را از طریق پیامک ارسال نمایید.


  • شرکت شایگان سیستم