نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در نرم افزار حقوق دستمزد پس از ورود به فرم مشخصات پرسنل و تب فردی، مکان‌نما به صورت خودکار روی کد پرسنل قرار می‌گیرد. در صورتیکه تاکنون پرسنلی را در سیستم معرفی نکرده باشید با فشردن اولین کلید روی کد پرسنل، لیست خالی و در غیر این صورت، شماره و نام افراد درون لیست نمایش داده می‌شود. جهت معرفی کردن و یا انتخاب پرسنل باید در محلی که مکان‌نما قرار دارد شماره‌ای چندرقمی وارد نمایید.

توجه فرمایید که تعداد ارقام تشکیل‌دهنده شماره پرسنل، برابر با تعدادی است که استفاده‌کننده در زمان نصب برنامه اعلام کرده است.

برای وارد کردن شماره مورد نظر چهار روش به شرح زیر ممکن است:

1-      تایپ نمودن شماره مورد نظر به طور کامل.

2-      استفاده نمودن از کلیدهای مکان‌نما (/\) و (\/) به‌منظور حرکت در لیست و یافتن شماره مورد نظر.

3-      روش سوم ترکیبی از دو روش ذکرشده بالا می‌باشد. به این صورت که می‌توان تا هر بخشی از شماره که به خاطر آورده می‌شود را تایپ نمود و برای کامل کردن شماره از کلیدهای مکان‌نما استفاده نمود.


 با وارد کردن هر عدد، راهنمای انتخاب در لیست به اولین شماره‌ای که آن اعداد را در ابتدای خود دارد انتقال داده می‌شود. می‌توان گفت که شما با استفاده از این روش، به شماره موردنظرتان نزدیک‌تر شده‌اید و جستجو در لیست صفحه ساده‌تر انجام می‌گیرد.

زمانی که با تایپ نمودن تعدادی از اعداد، راهنمای انتخاب لیست، روی شماره مد نظر شما قرار گرفت، قادر هستید با استفاده از کلید Enter یا تائید شماره موردنظرتان را انتخاب نمایید.

4-     با استفاده از نام پرسنل، شماره پرسنل را پیدا کنید.

هنگامی که علامت چشمک‌زن در خانه شماره پرسنل قرار گرفت و فهرست پرسنل باز شد، درصورتی‌که شماره پرسنلی را ندارید، می‌توانید کلید جستجوی پیشرفته موجود در پایین لیست را انتخاب نمایید و در پنجره‌ای که باز می‌شود کلمه مورد نظر را وارد کنید. هنگامی که راهنمای انتخاب روی ردیفی از فهرست پرسنل قرار داشته باشد، بعد از انتخاب کلیدهای گفته‌شده در بالا، نام پرسنل مورد نظر در جلوی خانه «کلمه مورد جستجو» نوشته می‌شود.

شما قادر هستید که با تائید و یا اصلاح پیش‌فرض موجود و یا با وارد کردن کلمه موردنظر (که قسمتی از نام و نام خانوادگی پرسنل موردنظر خواهد بود) و سپس با فشردن کلید (Enter) یا تائید، آغاز کار جستجو را به برنامه اعلام کنید.

بعد از پیدا کردن اولین موردی که مورد جستجو در نام آن پرسنل وجود داشته است، شماره و نام پرسنل را نمایش داده و راهنمای انتخاب درون فهرست پرسنل را روی آن مورد قرار می‌دهد.

در صورتی که نیاز به ادامه جستجو بود از کلید (>) و در صورت برگشت به مورد یافته شده قبلی از کلید (<) استفاده کنید.

بعد از پیدا کردن پرسنل مورد نظر، با فشردن کلید (Enter) یا تایید، شماره پرسنل مورد نظر به خانه شماره پرسنل در فرم ورود و اصلاح فردی منتقل می‌شود و لیست جستجو از روی صفحه نمایش برداشته می‌شود.

بعد از وارد کردن شماره مورد نظر، در صورت وجود داشتن شماره مورد نظر، برنامه بقیه اطلاعات را روی صفحه ظاهر می‌نماید و استفاده کننده اجازه اصلاح اطلاعات را داراست.

در صورت عدم وجود آن شماره، برنامه شروع به دریافت اطلاعات زیر می‌نماید (در شکل زیر اطلاعات دریافتی مورد نیاز نشان داده شده است.)

جهت تکمیل وضعیت تأهل پرسنل، لیستی حاوی چهار انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. یکی از این انتخاب‌ها معیل (فرد مجردی که بر اساس تأییدیه سازمان تأمین اجتماعی مسئول سرپرستی فرد دیگری به‌جز خود است.) می‌باشد.

از این قسمت از برنامه می‌توانید برای تکمیل تعداد افراد تحت تکفل فرد استفاده کنید. در این قسمت از برنامه تعداد افرادی که مشمول بیمه می‌شوند و باید حق بیمه مشخص‌شده در قسمت کسور کسر گردد، وارد می‌شود.

 در واقع این پارامتر برای ادارات و سازمان‌هایی که به ازای هر فرد مشمول بیمه رقم ثابتی پرداخت می‌نمایند، باید تکمیل شود.

جهت تکمیل محل اخذ مدرک، مرتبه علمی و نوع همکاری لیستی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این لیست باید قبلاً از طریق منوی تنظیمات تکمیل شده باشد و یا اصلاح شود.

پس از وارد کردن هرکدام از اطلاعات با فشردن کلید (Enter) مکان‌نما به خانه بعدی رفته و این کار تا آخرین خانه ادامه می‌یابد.

‌اکنون برنامه کار ورود اطلاعات فردی آن پرسنل را پایان‌یافته تلقی می‌کند و بعد از ذخیره اطلاعات و برگشت به لیست انتخابی، آماده پذیرفتن شماره پرسنل بعدی جهت ورود شماره جدید و یا اصلاح اطلاعات شماره‌های قبل می‌باشد.

پس از تکمیل اطلاعات فردی می‌توان از طریق فرم معرفی افراد تحت تکفل مشخصات افراد تحت تکفل را که شامل (نام، نام خانوادگی، جنس، نسبت، حذف، اضافه، تکفل، تحصیل، تاریخ تولد، شماره شناسنامه) وارد کرد.

برای حذف یک شماره پرسنل در برنامه دو روش وجود دارد. اگر در فرم ورود اطلاعات فردی نیاز به عدم ثبت اطلاعات واردشده وجود داشته باشد، به‌سادگی و با استفاده از کلید (Esc) می‌توان این کار را انجام داد.

روش دوم در مواردی استفاده می‌شود که شماره پرسنل پیش ‌از این وارد شده و اکنون قصد حذف آن وجود دارد. برای این کار ابتدا شماره پرسنل مورد نظر را از لیست انتخاب نمایید و سپس از کلید حذف که در بالای فرم قرار دارد، استفاده کنید. پس از فشردن کلید حذف پیغام «آیا قصد حذف رکورد را دارید؟(بلی /خیر)» ظاهر می‌شود.

پس از ارائه پاسخ مثبت به سوال فوق و در صورتیکه شماره این پرسنل در فایل‌های ماهیانه محاسبه حقوق و دستمزد وجود نداشته باشد و همچنین سوابقی در فایل‌های وام و پس‌انداز نداشته باشد، پرسنل مورد نظر از فهرست پرسنل شرکت خارج خواهد شد؛ در غیر اینصورت با چاپ پیغام عدم امکان حذف اطلاعات پرسنل اعلام خواهد گردید.

 

جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم می‌توانید بروشور محصول را دانلود نمایید:

https://www.shygunsys.net/?wpfb_dl=10

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

با استفاده از یک برنامه حسابداری قادر به مدیریت مالی دو طرف حساب هستید و استفاده از برنامه حسابداری کارهای مالی و حسابداری تجارت‌ها را ساده کرده است. با برنامه حسابداری، ذخیره، پردازش و مدیریت اطلاعات و تراکنشات مالی و حسابداری در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین دقت صورت می‌گیرد.

گزارش‌های جامع و کامل از امکانات خوب و کارای نرم افزار حسابداری حسابگر به‌حساب می‌آید چرا که در هر زمان امکان گزارش‌گیری از تمامی بخش‌های مختلف برنامه مانند فاکتور خرید، فاکتور فروش، کالاها، انبارها، حساب‌ها، مخاطبان و... وجود دارد که با استفاده از گزارشات مالی درست و به موقع برنامه تصمیم‌گیری برای مدیر یک کسب‌وکار برای مدیریت مالی تجارت خود بسیار آسان‌تر صورت می‌پذیرد.

امکانات ویژه برنامه حسابداری حسابگر امکان تعریف ارزهای مختلف در فاکتورها و اسناد حسابداری است. برای تعریف ارز جدید در برنامه به بخش تعریف واحدهای ارزی مراجعه کرده در بخش نام ارز با انتخاب سرچ ارزهای تعریف شده در سیستم را مشاهده می‌کنید که شامل پوند انگلیس، تومان ایران، درهم امارات، دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، روبل روسیه، ریال ایران، ریال سعودی، طلا، فرانک سوئیس، فرانک فرانسه، لئو رومانی، لیر ترکیه، منات آذربایجان، وان کره، ین ژاپن، یوان چین و یورو اروپا است که در صورت نیاز به ارز جدید، دکمه جدید را انتخاب کنید سپس نام ارز، نام خلاصه، نماد بین‌المللی ارز، نام کسر ارز و رقم‌های بعد ممیز را تعیین نمایید.

برای تعیین نرخ هر ارز تعریف شده که کاربرتان در حین برنامه از آن استفاده کند و همچنین برای تعیین رابطه ارز با واحد پول فعال برنامه به بخش ورود نرخ روزانه ارز مراجعه نمایید. ابتدا نام ارز خود را انتخاب نمایید. در قسمت تاریخ، تاریخ روز و در قسمت نرخ، رابطه ارز مورد نظرتان را با واحد اصلی برنامه را وارد کنید و تغییرات مربوطه را ذخیره نمایید.

در بخش تعریف واحد اصلی قادر به تعیین ارز اصلی فعال در برنامه هستید همچنین در بخش واحد فرعی قادر به تعیین واحد فرعی برنامه نیز هستید.

با حسابگر در هر زمان امکان اصلاح و کنترل فایل‌های سیستم وجود دارد. از این امکان برای زمانی که ارتباطی بین فاکتورها ، اسناد و.... از بین رفته و یا اشکالی در فایل‌ها به وجود آمده باشد استفاده می‌شود که در صورت امکان اصلاح شود. از امکانات منحصر به فرد حسابگر در این بخش از برنامه امکان مشاهده نوع اشکال برای استفاده کننده است که این امکان برای زمانی است که امکان اصلاح وجود نداشته باشد که با مشخص شدن نوع اشکال، کاربران برای اصلاح آن اشکال اقدام نمایند . به عنوان مثال برای کنترل اقلام موجودی قادر به اصلاح کاردکس، تاریخ کاردکس، تمامی کاردکس، تاریخ تمامی کاردکس، تمامی کاردکس لیست، تاریخ تمامی کاردکس لیست، فی در رسید انبار تولید، فی در رسید انبار انتقال و دوباره‌سازی واحد 2 از روی واحد 1 هستید.

امکان اصلاح فایل‌ها با مدیریت از دیگر امکانات برنامه حسابگر است. در این فرم لیستی از موارد قابل انتخاب جهت اصلاح وجود دارد که این لیست شامل اصلاح تمامی کاردکس، اصلاح رسید انبار تولید، اصلاح رسید انبار انتقال، صدور سند کلیه فاکتورها و اصلاح تاریخی تمامی کاردکس است شما می‌توانید موارد موجود در این لیست را انتخاب کنید و اصلاح را بر اساس لیست انتخابی خود اصلاح نمایید.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

از امکانات منحصر به فرد حسابگر امکان استفاده از قابلیت جستجو در بخش‌های مختلف مربوط به اسناد مالی و حسابداری، کالا، فاکتور و... است.

در حسابگر شایگان سیستم امکان جستجو و بازیابی اطلاعات به دو صورت ممکن است.

در این برنامه می‌توان جستجو را براساس اسنادی مانند سند حسابداری، فاکتور فروش، فاکتور خرید، حواله انبار، رسید انبار، برگشت از فروش، برگشت از خرید، سفارش فروش، سفارش خرید، پیش‌فاکتور فروش، رسید انبار تولید، تعدیل اضافی، تعدیل نقصانی، تمام فاکتورها، سند دریافت، سند پرداخت، اسناد دریافت و پرداخت و همه موارد انجام داد.

در این بخش از برنامه حسابگر بعد از تعیین سند مورد جستجو در صورت لزوم امکان ثبت اطلاعات مانند شماره حساب، نام حساب، شماره کالا، نام کالا، تعیین رنج تاریخ، مبلغ، مقدار، رفرنس و تعیین شرح سند وجود دارد. در این بخش قادر به مشاهده نوع سند، تاریخ سند، شماره، رفرنس، نام حساب، نام حساب، نام کالا، شرح سند، مقدار بدهکاری و بستانکاری هر ستون و مقدار هر ستون قابل مشاهده است همچنین در بخش انتهایی این فرم جمع مبالغ بدهکاری، بستانکاری و مقدار تمامی ستون‌ها قابل مشاهده است.

نوع دیگر جستجو و بازیابی در نرم افزار حسابداری حسابگر جستجو بر اساس حساب، کالاها، اسناد، ردیف اسناد، فاکتورها، ردیف فاکتورها، اسناد دریافتنی و پرداختنی، ردیف اسناد دریافتنی و پرداختنی و تفصیلی شناور است هنگام انتخاب حساب منوی باز شده از این بخش از برنامه امکان جستجو بر اساس شماره حساب، نام حساب، گزینه‌ای برای جستجو بر اساس فعال یا غیر فعال بودن حساب و یا می‌توان گزینه بدون توجه به مقدار را انتخاب نمایید، از دیگر موارد که می‌توان بر اساس آن جستجو را انجام داد می‌توان به موارد سقف اعتبار بستانکار، بدهکار،  سقف بستانکاری و بدهکاری با اسناد، تعیین تاریخ ایجاد، کمیسیون و توضیحات، نوع حساب، آدرس، تلفن، موبایل، Web، شهر، استان، کد پستی، کشور، کد اقتصادی، تلکس، موبایل و سطح تخفیف حساب اشاره کرد. در این فرم بعد از تعیین هر کدام از موارد دکمه شروع را انتخاب نمایید در جدول پایین موارد بر اساس جستجو شما نشان داده می‌شوند.

با انتخاب جستجوی کالا قادر به تعیین مواردی مانند کد کالا، شرح کالا، وضعیت فعال بودن، اطلاعات فنی، توضیحات اضافی، بارکد کالا، کد گروه کالا، قیمت، پیش‌فرض تخفیف، قیمت مینیمم، قیمت ماکزیمم، واحد، ضریب واحد، محل نگهداری، مینیمم فروش، مینیمم و ماکزیمم موجودی، کمیسیون، شماره انبار پیش‌فرض، وزن، حجم، مسیر عکس، نوع قیمت گذاری، کلاس کالا جهت جستجو هستید.

جستجو بر اساس اسناد دارای موارد شماره سند، تاریخ سند، رفرنس، شرح سند، جمع بدهکار و بستانکار است. در جستجو بر اساس ردیف سند قادر به تعیین موارد شماره سند، تاریخ سند، شماره حساب، نام حساب، کد و نام تفصیلی شناور، شرح ردیف، شرح سند، میزان بدهکاری و بستانکاری، کد و نام سرگروه، نام و شماره حساب کل، مد و نام حساب معین، رفرنس، کد و نام مرکز هزینه، است.

در تمامی موارد گفته شده بالا با استفاده از دکمه «مرتبط به» موجود در بالای تمامی فرم‌ها امکان مشاهده سند تعیین شده برای ستون انتخابی وجود دارد.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

مدیریت تراکنشات مالی امری زمان‌بر و پر هزینه است. جهت سهولت در مدیریت تراکنشات مالی خود نیازمند یک نرم‌افزار هستید که با استفاده از آن مدیریت، پردازش و ذخیره داده‌ها و تراکنشات به امری کم هزینه، پر سرعت و با دقت تبدیل می‌شود. با یک برنامه حسابداری خوب گزارش‌ها مالی و حسابداری را به صورت جامع و کامل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

از برنامه حسابداری جهت انجام امور مالی شخصی و یا امور مالی و حسابداری مربوط به کسب و کارتان می‌توانید استفاده کنید.

یکی از گزارش‌های متنوع و کاربردی برنامه حسابداری حسابگر می‌توان به گزارش‌های تفصیلی شناور اشاره کرد که در بخش گزارش‌ها عمومی حسابداری قابل دسترس هستند و شامل گزارش تفصیلی شناور چند ارزی، دفتر معین تفصیلی شناور، صورت حساب تفصیلی شناور با ارز، دفتر معین تفصیلی شناور (بر اساس معین)، گزارش تراز تفصیلی شناور بر اساس حساب معین، گزارش تراز تفصیلی شناور بر اساس حساب واحد، گزارش مانده حساب تفصیلی شناور بر اساس حساب تفصیلی، گزارش وضعیت مانده حساب تفصیلی شناور، صورت حساب تفصیلی شناور با اطلاعات خرید و فروش، کنترل وضعیت گردش تفصیلی شناور، گزارش تفصیلی شناور با حساب‌های انتخابی، گزارش صورت حساب تفصیلی شناور، گزارش مانده حساب تفصیلی شناور بر اساس حساب تفصیلی، گزارش صورت حساب تفصیلی شناور با اطلاعات خرید و فروش، گردش تفصیلی شناور بدهکار (تک ستونی)، گردش تفصیلی شناور بدهکار (سه ستونی)، گردش تفصیلی شناور بستانکار (تک ستونی) و گردش تفصیلی شناور بستانکار (سه ستونی) است.


از دیگر گزارش‌ها این بخش از نرم افزارحسابگر محصول شرکت شایگان سیستم می‌توان به گزارش‌های سطحی مانده حساب‌ها(صفحه نمایش) اشاره داشت. این بخش از برنامه شامل گزارش سطحی مانده حساب‌های سرگروه، گزارش سطحی مانده حساب‌های گروه، گزارش سطحی مانده حساب‌های معین، گزارش سطحی مانده حساب‌ها و گزارش دفتر معین حساب‌ها است.

گزارش‌های دفاتر حسابداری نیز به شرح زیر است: گزارش دفتر روزنامه، گزارش دفتر کل، گزارش دفاتر حسابداری بر اساس سند، گزارش دفتر معین حساب‌ها، گزارش دفتر روزنامه (روزانه)، گزارش دفتر معین حساب‌ها (با صفحه بندی)، گزارش دفتر روزنامه تجمعی، گزارش دفتر کل تجمعی.

از امکانات منحصر به فرد

نرم افزار حسابداری

حسابگر شایگان سیستم وجود گزارش Fast Report و Quick Report است.

امکان طراحی برای هر گزارش موجود در سیستم وجود دارد. برای طراحی فرم گزارش‌ها در نرم‌افزار حسابداری ابتدا باید گزارش مورد نظرتان را انتخاب کرده و جدید را انتخاب کنید. بعد از تعیین نام فرم گزارش جدیدتان، این فرم در بخش گزارش‌ها شخصی قابل دستیابی و طراحی است.

در حسابگر امکان تغییر فونت نوشته گزارش‌ها به راحتی ممکن است. در واقع شما علاوه بر طراحی فرم مورد نظرتان با استفاده از امکانات موجود در سیستم حسابداری قادر هستید فونت، سایز، حالت نوشته و رنگ آن‌ها را نیز تعیین کنید و به صورت دلخواه آنها را طراحی نمایید. توجه داشته باشید که با تغییر فونت، سایز، حالت نوشته و دیگر موارد ذکر شده در بالا، کلیه گزارش‌ها تغییر می‌کنند.

از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به امکان بزرگنمایی نوشته‌های Fast Report اشاره نمود که با این امکان نوشته‌های فرم‌های گزارش‌ها Fast Report با اندازه مشخص شده در این بخش توسط شما (با یک نسبت مساوی) بزرگنمایی می‌شوند.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰


فرم فاکتور فروش حسابگر دارای دو تب مشخصات و فروشنده است. در بخش مشخصات فاکتور فروش حسابگر ابتدا شماره فاکتور باید تعیین شود. در برنامه تاریخ فاکتور قابل تغییر است و کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود آن را تغییر دهد. در کنار تاریخ فاکتور آیتمی که اخیراً به نرم افزار اضافه شده است تاریخ ایجاد فاکتور است که تاریخ و زمان باز شدن فاکتور را ثبت می‌کند و با اصلاح فاکتور این تاریخ تغییری نخواهد کرد. توجه داشته باشید که در حالت کلی این تاریخ قابل تغییر نیست.

بعد از تعیین شماره فاکتور برای وارد کردن اطلاعات مربوط به فروش کالاها ابتدا باید نام و کد مشتری را تعیین نمایید. در این بخش از برنامه امکان ثبت اطلاعاتی مانند کد مرکز هزینه، بیجک، رفرنس، عطف سند وجود دارد.

در حسابگر قادرید سفارش فروش و پیش‌فاکتور تعریف نمایید و سفارش فروش و پیش‌فاکتور خود را به فاکتور فروش تبدیل کنید برای این امر بعد از انتخاب نام مشتری، با انتخاب سرچ در جلوی شماره سفارش و یا شماره پیش‌فاکتور، سفارش و یا پیش‌فاکتور فروش خود را انتخاب نمایید. با این امر اطلاعات وارد شده در این بخش‌های ذکر شده عینا وارد جدول مربوط به فروش کالا می‌شوند.

از امکانات منحصر به فرد نرم افزارحسابداری حسابگر امکان کپی از فاکتورهای دیگر است.

در فاکتور فروش حسابگر امکان تعیین تاریخ سر رسید نیز وجود دارد.

امکان ثبت ‌نام و کد نماینده فروش، نوع ارز، نرخ، توضیح، کد پروژه و نام پروژه از دیگر امکانات حسابگر است.

در جدول مربوط به اطلاعات کالاهای فروش قادر به ثبت ردیف، انبار، کد کالا، نام کالا، مقدار، فی، مبلغ و باقیمانده هستید همچنین امکان اضافه کردن ستون‌های مورد نیاز خود در این بخش نیز هستید که برای این امر باید از مسیر پارامترهای خریدوفروش > مدیریت فیلدهای فاکتور اقدام کرد و فیلدهای مورد نیاز را برای مشاهده تعیین کرد. در بخش اطلاعات تکمیلی ردیف فاکتور قادر به مشاهده و ثبت اطلاعاتی مانند کد کالا، نام کالا، اطلاعات فنی، محل نگهداری، شماره ردیف، توضیح ردیف، واحد اول، مقدار، فی، درصد تخفیف، فی درصد تخفیف، وزن، حجم و... هستید.

اعمال هزینه‌های ثابت و تخفیف نیز در بخش فاکتور حسابگر وجود دارد.

در پایین‌ترین بخش هر فاکتور فروش گزینه‌هایی مانند حساب، دریافت لیستی، کالا، وضع تخفیف، به ترتیب کد، به ترتیب نام، سریال، برگ دریافت، دفتر قسط، تسویه، ارسال، پرداخت‌ها، باسکول، فیش ترازو، وضع هزینه، پیام کوتاه، سریال تجمعی، دریافت سریع و مرتبط به وجود دارد همچنین در بالاترین بخش هر فاکتور گزینه‌های خروج، انصراف، ذخیره، ارسال، حذف، جدید، چاپ، ثبت، سند، کاردکس، گردش، تغییرات، ارسال، نمایش کلید، پیوست، تبدیل از فاکتور و راهنما قابل انتخاب هستند.

بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به فاکتور فروش خود دکمه ذخیره را انتخاب نمایید سپس برای ثبت روی ثبت کلیک کنید چنانچه گزینه ثبت را انتخاب نکنید هنگام خروج از فاکتور از شما پرسیده می‌شود که سند فاکتور ثبت نشده است آیا آن را ثبت می‌کنید؟

بعد از ثبت فاکتور امکان مشاهده سند آن ممکن است همچنین در همین بخش امکان مشاهده کاردکس کالاهای فاکتور و گردش حساب مشتری وجود دارد.


  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

خروجی‌های یک برنامه اهمیت بسیار فراوانی در نحوه استفاده و کارایی آن برنامه دارند. لذا با در نظر گرفتن گزارشات بسیار متنوعی که از این برنامه قابل استخراج می‌باشد، سعی گردیده حداکثر بهره‌وری از اطلاعات موجود در این نرم‌افزار به عمل آید.

در این مقاله به بررسی گزارش‌های دوره‌ای در برنامه می‌پردازیم.

گزارش‌های دوره‌ای در این برنامه شامل موارد زیر است:

گزارش‌های وضعیت حقوق

1. گزارشات وضعیت بیمه

لیست بیمه: جهت تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی از این گزارش می توان استفاده نمود.

لیست بیمه خلاصه: جهت تهیه لیست حقوق مزایا به همراه اطلاعات مربوط به بیمه به صورت خلاصه استفاده می شود.

خلاصه وضعیت صورت دستمزد، حقوق و مزایای کارکنان: برای تهیه صورت وضعیت مالیات ماهیانه استفاده می‌شود.

2. گزارشات وضعیت مالیات

لیست مالیات: جهت تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان برای ارائه به وزارت امور اقتصاد و دارایی از این گزارش می‌توان استفاده نمود.

لیست مالیات خلاصه: جهت تهیه اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا به همراه مالیات محاسبه‌شده استفاده می‌گردد.

لیست حقوق و کارکرد ماهیانه: این گزارش فهرستی از جزئیات تشکیل‌دهنده حقوق پرسنل به صورت ماهیانه را در اختیار می‌گذارد و اطلاعات لیست‌های بیمه و مالیات و گزارش خالص پرداختی‌ها را ارائه می‌نماید.

فیش حقوق: جهت تهیه فیش حقوق کارکنان در فرم‌های گوناگون، این گزارش در نظر گرفته شده است. یکی از فرم‌های فیش حقوق که روی چاپگر ظاهر می‌شود، مطابق با تعریف انجام‌شده در انتخاب (7-5) یا در واقع انتخاب تعریف فرم فیش حقوق می‌باشد.

لیست خالص پرداختی‌ها: اطلاعات مربوط به خالص پرداختی‌ها و روند هر ماه در این گزارش نمایش داده می‌شود.

گزارش ذخیره سنوات پرسنل: جهت تهیه گزارش از لیست ذخیره سنوات هر پرسنل از این گزارش استفاده می‌شود.

گزارش کارت مرخصی پرسنل: جهت بررسی و در اختیار داشتن چگونگی استفاده مرخصی پرسنل، این گزارش قابل تهیه می‌باشد.

گزارش خرید مرخصی پرسنل: لیست مبالغ خرید مرخصی هر پرسنل نمایش داده می‌شود.

گزارش سند حسابداری: گزارشی است مربوط به ثبت سند حسابداری بابت محاسبه حقوق هر ماه.

لیست حقوق و کارکرد کلی: این گزارش فهرستی از جزئیات تشکیل‌دهنده حقوق پرسنل به صورت ماهیانه را در اختیار می‌گذارد و اطلاعات لیست‌های بیمه و مالیات و گزارش خالص پرداختی‌ها را ارائه می‌نماید. این گزارش کامل‌ترین گزارش در زمینه مبانی و نتایج محاسبه حقوق دستمزد و پرسنلی می باشد .

وضعیت حقوق و کارکرد در بازه تاریخی: برای گزارش‌گیری در مورد حقوق و مزایای پرسنلی در یک بازه تاریخی خاص از این گزارش استفاده کنید.

گزارش عیدی: این گزارش پس از انجام محاسبات عیدی قابل تهیه می‌باشند و شامل تمامی موارد مورد نظر (موازین و نتایج) در محاسبات عیدی می‌باشد.

گزارش وضعیت مرخصی در ماه پرسنل: برای گزارش از وضعیت مرخصی هر پرسنل در ماه از این گزارش استفاده می‌گردد.

فیش حقوق Fast Report: این گزارش هم مانند فیش حقوقی قبلی است با این تفاوت که در محیط Fast Report طراحی شده و امکانات بیشتری در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

گزارش‌های لیست بن در نرم افزار حقوق دستمزد شرکت شایگان سیستم

لیست بن براساس پرسنل: جهت تهیه لیست بن بر اساس هر پرسنل استفاده می شود

لیست بن بر اساس مرکز هزینه: جهت تهیه لیست بن بر اساس هر مرکز هزینه استفاده می‌شود.

 

گزارش‌های وضعیت وام و پس انداز

گزارش وضعیت وام و اقساط مربوطه: اطلاعات مربوط به هر وام و قسط‌های مرتبط با آن در این گزارش جمع‌آوری می‌شود.

خلاصه وضعیت وام پرسنل: اطلاعات مربوط به وام هر شخص و اقساط آن به صورت جداگانه در این گزارش نمایش داده می‌شود.

گزارش وضعیت پس‌انداز و اقساط مربوطه: اطلاعات مربوط به هر پس انداز و قسط‌های مرتبط با آن در این گزارش جمع‌آوری می‌شود.

خلاصه وضعیت پس‌انداز پرسنل: اطلاعات مربوط به پس‌انداز هر شخص و اقساط آن به صورت جداگانه در این گزارش نمایش داده می‌شود.

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

با استفاده از نرم افزار حسابداری کلیه امور مالی و حسابداری خود را انجام دهید.

استفاده از برنامه حسابداری باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در مدیریت امور مالی و حسابداری می‌شود.

با نرم افزار حسابداری تحت وب Cyber Account امکان استفاده از برنامه به صورت مبتنی بر وب وجود دارد که از امکانات آن می‌توان به دسترسی آسانش با نرم افزار حسابداری حسابگر نسخه 9 اشاره کرد.

این برنامه مناسب برای شرکت‌های دارای دفاتر و شعب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، انبارها و دپوهای مستقر در نقاط مختلف نمایندگی‌ها و صنایع دارای کارگاه‌های تولیدی در مراکز مختلف است.

با استفاده از برنامه حسابداری تحت وب Cyber Account تمامی اطلاعات وارد شده در بانک اطلاعاتی حسابگر نسخه 9 و یا بالاتر ذخیره شده و شرایط مناسبی را برای دسترسی مدیران به وضعیت کارکرد شعب و نقاط مختلف کاری فراهم می‌آورد.

امکان ورود به برنامه از طریق مرورگرهای اینترنتی وجود دارد. با این برنامه شما قادر به استفاده از گزارش‌ها متنوع Real Time نیز هستید.

نرم افزار حسابداری حسابگر دارای کلیدهای میانبر زیادی است و نرم افزار حسابداری تحت وب Cyber Web دارای کلیدهای میانبر اختصاصی برای راحتی کار کاربران است.

این برنامه دارای طراحی واکنش‌گرا است و با استفاده از این برنامه امکان جلوگیری از ورود در خارج از ساعات کاری و همچنین امکان ارسال پیام کوتاه پس از ورود نیز وجود دارد.

با داشبورد برنامه مبتنی بر وب گزارش‌ها و نمودارهای مفید و مختصر از وضعیت فروش و مالی شرکت خود را مشاهده نمایید.

مدیریت پیشرفته در برنامه حسابگر تحت وب از امکانات منحصر به فرد این برنامه است که مدیریت پیشرفته کاربران جهت دسترسی به بخش‌های مختلف فعالیت در برنامه از جمله ثبت اطلاعات، اصلاح اطلاعات، گزارش‌ها، اطلاعات دوره‌های مالی مختلف، همراه با محدودیت زمانی، ورود کاربران از نظر ساعات کار (ورود و خروج) و روزهای کاری وجود دارد همچنین امکان مشاهده فعالیت کاربر و مدیریت آن توسط سرپرست نیز وجود دارد.

امکان فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای با تخصیص رمز دوم (توکن نرم افزاری) از امکانات برنامه حسابگر تحت وب است.

این برنامه دارای دفتر تلفن پیشرفته، نسخه تک زبانه و دو زبانه (امکان استفاده با قابلیت تک زبانه (فارسی) و دو زبانه (فارسی و انگلیسی) با تهیه حسابگر نسخه9 چند زبانه)، امکان طراحی گزارش‌ها شخصی متنوع از بخش‌های مختلف برنامه، امکان انبارگردانی با ثبت و ویرایش موارد مغایرت و صدور فاکتور تعدیل، بانک اطلاعاتی جامع از مشتریان و سایر حساب‌های موجود با مشخصات کامل و تفکیک شده همراه با انواع گزارش‌ها کاربردی در دفتر تلفن است.

از دیگر امکانات حسابگر تحت وب می‌توان به تعیین انواع نقش برای کاربران با تعیین دسترسی به امکانات اشاره نمود. 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

با برنامه حسابداری شرکت شایگان سیستم امکان نشان‌دار کردن سند حسابداری برای عدم امکان تغییر آن وجود دارد که با این امکان با فعال کردن تیک کنترل سند، بعد از ثبت آن سند امکان تغییر و یا حذف سند دیگر ممکن نیست.

گزارش‌های متنوع موجود در برنامه علت تمایز حسابگر از دیگر محصولات شده است. از گزارش‌های متنوع برنامه حسابگر محصول شرکت شایگان سیستم می‌توان به گزارش‌های وضعیت فروش در حساب‌های دریافتنی اشاره کرد که در این مقاله به بررسی این بخش از گزارش‌های نرم افزار حسابگر پرداخته شده است.

گزارش وضعیت فروش

وضعیت فروش در حساب‌های دریافتنی دارای بخش‌های گزارش‌های حجمی، گزارش‌های نماینده فروش، گذارش وضعیت فروشندگان، گزارش‌های آماری فروش، گزارش‌های سفارش فروش، گزارش‌های فاکتورهای معوق فروش، گزارش خلاصه فاکتور فروش (بر اساس فاکتورها)، گزارش خلاصه فروش روزانه بر اساس فاکتور، گزارش وضعیت فروش به مشتری، گزارش مصرف کالا به طور خلاصه و مشروح و مشتریان بدون خرید در یک بازه است.

گزارش حجم فروش با نرم افزار حسابداری حسابگر

گزارش‌های حجم فروش برنامه دارای زیر بخش‌های گزارش‌های حجم فروش با ارزش افزوده، وضعیت فروش کالا بر اساس تاریخ، گزارش حجم فروش بر اساس شماره فاکتور، اقلام موجودی، گزارش حجم فروش بر اساس تاریخ، مشتری، گزارش حجم فروش کاربران، حجم فروش اقلام موجودی بر اساس ماه، انبار، گزارش حجم فروش بر اساس سطح حساب انتخابی، گزارش فروش سه ماهه، گزارش فروش سه ماهه مشروح بر اساس کالا، گزارش فروش سه ماهه خلاصه بر اساس نوع هزینه ثابت، گزارش حجم فروش بر اساس تاریخ و مشتری، بر اساس مشتری و کالا، بر اساس تفصیلی شناور و کالا، حجم فروش اقلام موجودی بر اساس سطح قیمت انتخابی، بر اساس مشتری و انبار، حجم فروش دوره‌ای فروش، گزارش حجم فروش بر اساس اقلام موجودی، حجم فروش بر اساس گروه‌بندی کالا، بر اساس فاکتور، محل، تاریخ، مشتری و کاربران است.

با برنامه حسابگر امکان تهیه بیش از 1500 نوع گزارش متنوع وجود دارد که استفاده از این گزارش‌های کمک بسزایی در رونق کسب و کار شما دارد چرا که استفاده به موقع از این گزارش‌ها تصمیمات مالی را برای مدیران آسان‌تر می‌نماید.

گزارش‌های فاکتورهای معوق فروش دارای بخش‌های گزارش فاکتورهای معوق، گزارش فاکتورهای معوق بر اساس نام حساب، نماینده فروش، وضعیت حساب و فاکتورهای سررسید شده، تجزیه سنی بدهی مشتریان است.

زیر بخش‌های گزارش‌های آماری فروش شامل گزارش‌های سود، مقایسه‌ای، تخفیفت فاکتور، هزینه‌های فاکتور، پرفروش‌ترین کالا، کم‌فروش ترین کالا، پر خرید ترین مشتری، کم خرید ترین مشتری، تخفیف فاکتورها، لیست مشتریانی که فاکتور فروش ندارند، گزارش تخفیف ردیف فاکتورها، گزارش عدم ویزیت مشتری‌ها است.

روش کار در برنامه حسابگر در بخش گزارشات به این صورت است که بعد از انتخاب گزارش مورد نظر برای هر گزارش فیلدهایی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توان گزارش‌گیری را انجام داد همچنین تمامی گزارش‌های حسابگر قابلیت ارسال به اکسل را دارند و در ارسال به اکسل امکان ارسال کلیه فیلدها و یا فقط فیلدهای قابل مشاهده در بخش گزارش‌های وجود دارد که استفاده از این امر با استفاده از مدیریت فیلدها فراهم می‌آید.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰

امروزه نرم افزار مالی از امکانات ضروری شروع یک کسب‌وکار به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید امور مالی و حسابداری شما با دقت و سرعت بالاتری انجام شود و امور مالیتان بدون خطا و اشتباه باشد لازم به استفاده از یک نرم افزار خوب هستید. نرم افزار مالی شرکت شایگان تولید شده توسط تیم برنامه نویس مجرب و حرفه‌ای است که تمامی اصول مالی و حسابداری در آن رعایت شده است.

از امکانات نرم افزار حسابگر شرکت شایگان سیستم دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر معین است. دسترسی به این امکان با مراجعه به بخش گزارش‌ها، گزارش‌ها عمومی حسابداری ممکن است.

دفاتر حسابداری در نرم افزار مالی

در دفتر روزنامه شاهد تمامی اسناد صادر شده در سیستم خود هستید و وضعیت بدهکار و بستانکاری حساب‌های درگیر در هر سند و وضعیت تراز بودن اسناد را مشاهده می‌کنید در این بخش شما قادر به تعیین نوع گزارش بر اساس ترتیب گزارش که می‌تواند بر اساس شماره سند و تاریخ سند باشد، شماره سند، کد مرکز هزینه، نام مرکز هزینه که خود شامل همه، محدوده، انتخابی، انطباق قسمتی، انطباق ترکیبی و انطباق اول هستند قابل تعیین است. همچنین در نرم افزار مالی قادر به تعیین تعداد خط در هر صفحه نیز هستید. تنظیماتی مانند بدون توجه به شرح سند، ردیف خالی بعد از هر سند و بدون توجه به ترتیب سند نیز قابل تعیین هستند.

با دفتر معین امکان گزارش برای هر حساب معین شما ممکن است که می‌توانید بر اساس ترتیب گزارش که شامل تاریخ سند، شماره سند و مبلغ، چند ارزی که با انتخاب دو گزینه بله و خیر قابل تعیین است، کد حساب، نام حساب و شماره سند که می‌توانند شامل یکی از موارد همه، محدوده، انتخابی، انطباق قسمتی، انطباق ترکیبی و انطباق اول باشند، تاریخ سند که همه یا محدوده قابل تعیین است، انتخاب حساب کل حساب‌های معین، نوع چند ارزی که می‌تواند یکی از موارد بر اساس نرخ زمان ورود ارز، بر اساس نرخ روز ارز، ردیف‌های بدون چند ارزی، بر حسب یک ارز، فقط ارز انتخابی و فقط ارز انتخابی (نتیجه بر حسب ارز فعال) و همچنین امکان تعیین تعداد خط در صفحه نیز وجود دارد.

با دفتر کل امکان گزارش‌گیری بر اساس حساب‌های کل میسر می‌شود که در این گزارش اطلاعاتی مانند تاریخ، شماره، شرح، بدهکار، بستانکار، مانده بدهکاری و مانده بستانکاری قابل مشاهده است. که می‌توان این گزارش را بر اساس ترتیب گزارش، شماره سند، تاریخ سند و حساب کل گزارش‌گیری نمود همچنین امکان تعیین تعداد خط در صفحه و همچنین تیک دار کردن مورد بدون توجه به شرح سند نیز وجود دارد.

امکان انتخاب کالاها با لمس تصویر کالا در فاکتورها با استفاده از مانیتورهای تاچ اسکرین با برنامه حسابگر شرکت شایگان سیستم ممکن است.

امکان باز کردن چندین شرکت و چندین دوره مالی به طور همزمان از امکانات منحصر به فرد حسابگر است.

 

  • شرکت شایگان سیستم
  • ۰
  • ۰
کار با نرم افزار حسابداری کلیه امور مالی و حسابداری شما را برای ذخیره، پردازش و مدیریت آسان می‌سازد.

در حسابگر امکان پیوست فایل وجود دارد به این صورت که با استفاده از این امکان می‌توانید توضیحاتی درباره کالاها، فاکتورها و حساب‌ها را داشته باشید.

در بخشی از این مقاله به بررسی تفاوت نرم افزار حسابداری حسابگر نسخه 8 با 8.5 محصول شرکت شایگان سیستم پرداخته‌ایم.

 تمامی امکانت در دو نسخه این برنامه کاملا مشابه هم هستند تنها تفاوتی که این دو نسخه را از هم متمایز می‌سازد اضافه شدن فرمت جدید TTMS گزارش‌ها سه ماهه دارایی است. چنانچه از نرم افزار حسابداری حسابگر نسخه 8 به بالا استفاده می‌کنید استفاده از این امکان به صورت رایگان با به‌روزرسانی برای شما ممکن است.

نرم افزار حسابداری

برنامه حسابداری حسابگر دارای گزارش‌های متنوع زیادی است و دو امکان Fast Report و Quick Report این نرم افزار را از دیگر نرم افزارها متمایز می‌سازد. هنگام گزارش‌گیری در بخش دفتر چک با امکان Fast Report امکان گزارش‌گیری بر اساس به ترتیب که شامل موارد شماره، چک، تاریخ دریافت چک، سر رسید چک، پیش‌بینی وصول، رفرنس بانک، مبلغ چک، پرداخت کننده شماره حساب، پرداخت کننده نام حساب، پرداخت کننده کد تفصیلی، پرداخت کننده نام تفصیلی، دریافت کننده شماره حساب، دریافت کننده نام حساب، دریافت کننده کد تفصیلی شناور، دریافت کننده نام تفصیلی، نماینده شماره حساب، نماینده نام حساب، نماینده کد تفصیلی شناور، نماینده نام تفصیلی شناور، کد تفصیلی شناور، نام تفصیلی شناور است، شماره چک که یکی از مقادیر دامنه، انتخابی، انطباق قسمتی، انطباق اول، انطباق ترکیبی قابل تعیین است، تاریخ دریافت چک، سر رسید چک، پیش‌بینی وصول، رفرنس بانک، مبلغ چک، شرح چک، کد مرکز هزینه، نام مرکز هزینه، پرداخت کننده شماره حساب، پرداخت کننده نام حساب، پرداخت کننده کد اشتراک، پرداخت کننده شماره تفصیلی شناور، پرداخت کننده نام تفصیلی شناور، دریافت کننده شماره حساب، دریافت کننده نام حساب، دریافت کننده کد اشتراک، دریافت کننده شماره تفصیلی شناور، دریافت کننده نام تفصیلی شناور، نماینده شماره حساب، نماینده نام حساب، نماینده کد اشتراک، نماینده شماره تفصیلی شناور، نماینده نام تفصیلی شناور، شماره تفصیلی شناور، نام تفصیلی شناور وجود دارد. در گزارش‌گیری با امکان Quick Report می‌توان بر اساس ترتیب گزارش، وضعیت چک، شماره چک، تاریخ دریافت، تاریخ سررسید، تاریخ وصول، تاریخ پیش‌بینی وصول، کد پرداخت کننده، نام پرداخت کننده، کد دریافت کننده، کد نماینده، نام نماینده، رفرنس بانک، مبلغ، کد پرداخت کننده واحد، نام پرداخت کننده واحد، کد دریافت کننده واحد، نام دریافت کننده واحد، کد نماینده واحد، نام نماینده واحد، شرح چک، کد مرکز هزینه و نام مرکز هزینه گزارش را تهیه نمود. تمامی گزارش‌ها در نرم افزار حسابداری امکان ارسال اطلاعات به خروجی Excel ممکن است که با ارسال اطلاعات به اکسل تمامی فیلدهای قابل مشاهده در این بخش را می‌توانید داشته باشید علاوه بر این با امکان مدیریت فیلد می‌توانید فیلدهایی که مایل به ارسال آن‌ها به اکسل هستید را انتخاب نمایید.

  • شرکت شایگان سیستم