نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

  • ۰
  • ۰

ملاک‌ها و بعضی از مبانی محاسباتی که در رویه‌های محاسبه حقوق و دستمزد، عیدی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اثر تدوین قوانین جدید، اصلاح قوانین جاری، بخش‌نامه‌ها و … تغییر می‌یابد. به همین جهت در نرم افزار حقوق دستمزد امکان اصلاح ملاک‌های فوق‌الذکر پیش‌بینی شده است. دسترسی به استانداردها از طریق منوی تنظیمات > استانداردها می‌باشد.


این استانداردها (ملاک‌ها) در گروه‌هایی ازجمله کارکرد، اضافه‌کاری، نوبت‌کاری و شب‌کاری، ایاب ذهاب و ناهاری، حق اولاد، حق مسکن و خواروبار، بیمه، مالیات، جدول مالیاتی، عیدی، بیمه‌های ثابت و سایر دسته‌بندی ‌شده است. از طریق این انتخاب می‌توان به هرکدام از آن گروه‌ها دسترسی پیدا نمود.

خاطرنشان می‌گردد پس از انتخاب هرکدام از موارد فوق و انجام تغییرات احتمالی، جهت ثبت این تغییرات باید کلید ذخیره در هر فرم را فشار داده و سپس با ارائه پاسخ مثبت به پرسشی که در مورد ثبت تغییرات صورت می‌پذیرد، مقادیر جدید جایگزین مقادیر قدیمی خواهند شد. درصورتی‌که نسبت به انجام تغییرات صرف‌نظر شود، در هر زمان می‌توان از کلید انصراف در بالای هر فرم استفاده نمود.

کارکرد

با انتخاب زیر منوی کارکرد از منوی تنظیمات > استانداردها می‌توانید اطلاعات نشان داده‌شده در شکل زیر را وارد نرم‌ افزار حقـوق دستمزد نمایید.


راجع به بعضی از موارد فوق نیاز به اطلاعات بیشتری می‌باشد که در زیر آمده است:

تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه کسر کار و غیبت: درصورتی‌که کاربر مایل باشد در زمان محاسبه پایه کسر کار و غیبت، فوق‌العاده شغل در نظر گرفته شود باید این خانه را انتخاب کند. تنظیمات مربوط به تأثیر فوق‌العاده شغل در اضافه‌کار، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه خرید مرخصی، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه مساعده، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه عیدی، تأثیر فوق‌العاده شغل در پایه ذخیره سنوات نیز به صورت گفته‌شده می‌باشد.

درصد جریمه غیبت: در مواردی که نیاز باشد مزد ساعات غیبت پرسنل به همراه جریمه‌ای از وی کسر گردد، مقدار درون این خانه را برابر درصد جریمه مذکور قرار می‌دهیم و در غیر این صورت از مقدار صفر استفاده می‌کنیم.

محاسبه ترمیم بر اساس حقوق پایه: زمانی که نیاز باشد در محاسبه ترمیم حقوق، حقوق پایه به همراه مزایا و یا بدون مزایایی که به عنوان مزایای جزء حقوق و مزایا معرفی شده‌اند صورت گیرد، از این انتخاب استفاده نمایید.

ورود اطلاعات ماهیانه: با توجه به اینکه در بعضی از موسسات اطلاعات کارکرد ماهیانه به‌صورت ساعت (حداکثر 228 ساعت) و بعضی دیگر به‌صورت روز (حداکثر 31 روز) جمع‌آوری گردد، در نرم افزار حقوق دستمزد هر دو امکان در این محل در اختیار قرار می‌گیرد و نیز در صورت نیاز می‌توان به‌دلخواه کاربر تنظیمات را برای هر پرسنل جداگانه انجام دهد.

خاطرنشان می‌گردد، با استفاده از این انتخاب و با توجه به هماهنگی بین اطلاعات کارکرد، نوبت‌کاری و شب‌کاری، تنها این سه مورد به ‌صورت روز و یا ساعت تغییر می‌کند و سایر موارد با واحدهای ثابت خود تغییر نمی‌کنند.

نوع محاسبه بیمه، در این قسمت برای محاسبه بیمه سه روش وجود دارد:

روز کارکرد نسبت به ماه: در این نوع تعداد روز کارکرد در ماه تقسیم بر تعداد روز ماه می‌شود.

(یعنی در ماه‌های 29 روز و 30 روز و 31 روز متغیر می‌باشد و سپس در سقف بیمه ضرب می‌شود)

روز کارکرد تقسیم بر روز ماه * سقف = بیمه

سقف دریافتی: در این نوع بر اساس سقف بیمه محاسبه می‌شود.

 1 * سقف = بیمه

تعداد روز کارکرد: در این نوع تعداد روز کارکرد تقسیم بر عدد ثابت 30 می‌شود و سپس در سقف ضرب می‌شود.

روز کارکرد تقسیم بر 30 * سقف = بیمه

  • ۹۶/۰۶/۲۰
  • شرکت شایگان سیستم

نرم افزار حقوق دستمزد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی