نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به توضیح نرم افزارهای شرکت شایگان سیستم می پردازد

فعالیت های شرکت شایگان‌سیستم از سال 1370 با تولید نرم‌افزار جامع و یکپارچه حسابگر شامل بخش‌های مالی، انبار، خرید و فروش، چک و ... آغاز گردیده و به‌ طور مستمر درحال ارتقاء و به‌روزرسانی می باشد.
شرکت شایگان‌سیستم طی سا‌‌ل‌ها فعالیت، نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه‌های امور مالی، انبارداری، امور تولیدی، حقوق و دستمزد، حسابداری اموال، امور پخش و ... را به محصولات خود افزوده است.
کاربران نرم‌افزارهای شرکت شایگان‌سیستم در سراسر ایران و کشورهای همسایه گسترده‌اند و در زمینه های متنوع صادرات و واردات، صنایع تولیدی و بسته‌بندی، پخش، آموزشی، فرهنگی، بازرگانی، خدماتی و ... مشغول به فعالیت می‌باشند.
شرکت شایگان سیستم، امکانات ویژه‌ای را به نرم افزارهای پخش خود افزوده است که با نصب بر روی تلفن های هوشمند، خصوصاً در پخش عمده و مویرگی امکان درج مستقیم سفارش و صدور فاکتور در محل مشتری را برای تیم فروش میسر می سازد.
شرکت شایگان‌سیستم از ابتدای فعالیت خود، تولید نسل اول محصولات را تحت Dos، نسل دوم نرم‌افزار تحت Windows و در سال‌های اخیر نسل سوم نرم افزار مبتنی بر Web (Cloud based یا پردازش ابری) و سرویس‌های تحت‌وب (Web Service) ارائه نموده است.
بسته های نرم‌افزاری شرکت شایگان‌سیستم دارای قفل سخت افزاری، سی دی نصب اتوماتیک و کتاب آموزشی می‌باشند و راه اندازی آن بسیار ساده است و کاربران شرکت از خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

  • ۰
  • ۰

فعالیت‌های پروژه‌ای و پیمانی: بخشی از امور در شرکت من به‌صورت پیمانی و با قرارداد برای اجرای یک پروژه است. چگونه می‌توانم از نرم افزار مالی برای این امور استفاده کنم؟

 بهترین روش برای کار شما استفاده از مراکز هزینه (job costing) برای کنترل وضعیت پروژه‌ها و قراردادهای شرکتتان است.

 با استفاده از امکانات موجود در مراکز هزینه می‌توانید هر ردیف سند (چک، پرداخت نقد، دریافت‌ها، هزینه‌ها و...) و همچنین هر فاکتور یا ردیف فاکتور (خرید برای پروژه) را به مرکز هزینه همان پروژه مرتبط کنید. به‌این‌ترتیب در هرلحظه می‌توانید وضعیت پروژه‌ها (مراکز هزینه) را ردیابی کنید به طور مثال می‌توانید هزینه‌های صرف شده و یا سود و زیان در پروژه را در هرلحظه برآورد کنید.

همچنین می‌توانید دسترسی به پروژه‌ها را مشخص کنید و چنانچه کاربران متفاوتی دارید مشخص باشد هرکدام با چه پروژه و قراردادی می‌توانند کار کنند و یا استفاده از مرکز هزینه و تعیین مخارج برای هر مرکز را الزامی نمایید.

برای پروژه‌ها و کارهای در دست اقدام که بخشی از آن به سال آینده منتقل می‌شود، می‌توانید هنگام ایجاد سال مالی جدید شرایط را طوری تنظیم کنید که مانده حساب‌های مربوط به قراردادها و پروژه‌های شرکتشان به تفکیک، به سال مالی بعدی منتقل شود.

سفارش‌های مشتریان: روند کار در شرکت من به ‌این ‌ترتیب است که اول مشتریانم قیمت می‌خواهند و بعد بعضی موارد را تایید می‌کنند که منجر به سفارش مشتری می‌شود و درنهایت سفارش برایشان ارسال و تبدیل به فاکتور می‌شود. ثبت این مراحل و مسائل مربوط به تسویه فاکتور برایم مهم است.

راهکار مناسب استفاده از مراحل پیش‌فاکتور، سفارش و فاکتور فروش است. شما می‌توانید ابتدا برای مشتری خود پیش‌فاکتور صادر کنید و چنانچه مورد تائید بود به طور اتوماتیک آن را به سفارش مشتری تبدیل کنید. بعد از توافق با مشتری کالاهایی که فروش آن قطعی شده را تبدیل به فاکتور فروش کنید. در تمامی این مراحل می‌توانید هزینه‌هایی مانند ارزش‌افزوده را نیز در فرم درج نمایید. این امکان در هر یک از نسخه‌های نرم افزار مالی مانند سایبراکانت بازرگانی، صنعتی، چندزبانه، ویژه پخش و تحت web وجود دارد. همچنین در این رویه می‌توانید از امکانات مختلف برنامه استفاده کنید. به طور مثال چه تعدادی از سفارشات هنوز فاکتور نشده (سفارشات باز) و چند قلم از کالاها فروش قطعی شده، مشتریان شما چه تعدادی سفارش داده‌اند و چقدر کسری انبار دارید و بسیاری گزارشات و پارامترهای متنوع دیگر.

خرید فله‌ای و صنایع بسته‌بندی: نوع فعالیت من به نحوی است که خرید کلی کالا می‌کنم. آن‌ها را دربسته‌های کوچک بسته‌بندی کرده و به فروش می‌رسانیم. گاهی اوقات خرید فله‌ای کالا انجام می‌شود سپس در انبار کالا را به درجه یک و دو ...دسته‌بندی و سپس در بسته‌های جدا با قیمت‌های مختلف آماده فروش می‌کنیم.

اگر خرید کلی دارید و سپس بدون درجه‌بندی فقط کالا را بسته‌بندی می‌کنید، می‌توانید از بخش صنعتی نرم افزار مالی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که کالاهایی که هنگام بسته‌بندی مصرف می‌شوند مانند لفاف یا کیسه، برچسب، کارتن و... همراه با مقدار کالا دربسته را قبلاً به‌عنوان محصول تعریف کنید. بعد از تولید با توجه به مقدار بسته‌های تولیدشده رسید تولید بزنید تا مراحل تولید اتوماتیک انجام شود و قیمت تمام‌شده کالای تولیدی در قسمت مواد مصرفی با توجه به فرمول ساخت، مشخص شود

اگر خرید کلی دارید و سپس کالا را تفکیک می‌کنید و از یک کالای خریداری‌شده انواع مختلف کالا برای فروش آماده می‌کنید بهتر است از قسمت تجزیه کالا در برنامه استفاده کنید. فرض کنیم شما خرید کلی، یک کالا مثلاً انجیر، پسته، چای و... را دارید و از آن کالاهایی با درجات مختلف به طور مثال انجیر درجه یک، درجه دو و صنعتی خارج می‌کنید. کافی است در برنامه این تنوع و درصدها را برای هر بار وارد کرده سپس مراحل تولید را طی کنید. می‌توانید با توجه به پیش‌بینی قیمت در بازار از به‌صرفه بودن خرید خود آگاه شوید. با تعیین هزینه‌های سربار و تسهیم هزینه‌ها بر روی کالاهای تولیدشده می‌توانید به قیمت تمام‌شده واقعی محصولات برسید. گزارشات مفید بسیاری در نرم افزار مالی برای قسمت صنعتی ازجمله قیمت تمام‌شده آماده شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی